Фирмените коледни партита се завръщат след принудителната пауза заради пандемията
Празничните забавления обаче идват в по-различен от обичайния вид
Фирмените коледни партита се завръщат след принудителната пауза от повече от две години заради пандемията от новия коронавирус, предават различните агенции по света.
Кажете сбогом на виртуалните дегустации на вино и се откажете от караокето. Без значение дали ги харесвате или мразите, тържествата, организирани от работодателите за предстоящите празници, се завръщат, но в по-различен от обичайния вид.
След повече от две години работа по пижама и дрънкане на чаши в Zoom, много от служителите в офисите изглежда копнеят за малко блясък. Същото важи и за трудилите се на първа линия в борбата със заразата, които станаха свидетели на отмяна на празненствата, дори и когато всеки ден ходеха на работа по време в разгара на пандемията.
Над 57 процента от компаниите планират присъствени празнични веселби тази година, сочат данните от проучване, направено сред 252 базирани в САЩ фирми. Допитването е направено от "Challenger, Gray & Christmas" - фирма за наемане на персонал. Този процент все още е значително по-нисък спрямо 75-те на сто, организирали партита през 2019 г., но пък е голям скок в сравнение с 26 процента през 2021 г. и 5 процента през 2020 г.
Не всеки обаче е готов да купонясва така, сякаш е 2019 г.
Много от празненствата ще бъдат в по-ограничен състав, тъй като компаниите се опитват да върнат в офисите служители, които все още работят дистанционно.
Някои фирми избират спа центрове, частни киносалони, за да привлекат персонал, осъществявал работата си от вкъщи. Други пък се придържат към бонусите или допълнителния отпуск, които са предложили вместо партита по време на пандемията от Cоvid-19.
Екипът от 20 души на Кари Снейвли от базирана в Бостън софтуерна компания избира да поиграе пикълбол с бюджета, който им е предоставен за парти. Служителите имат възможност сами да решат как да празнуват.
Това е много далеч от гигантските събития, които тя си спомня само преди няколко години, когато е работила за друго учреждение в Атланта. Според нея обаче сегашният начин на забавление е по-добър, за да се разчупи ледът между хора, които не са работили заедно. Освен това много от служители искаха шанс да си тръгнат и да се приберат по-рано.
"Наистина искахме да сме сигурни, че възможно най-много хора могат да дойдат", казва Снейвли, която работи в областта на финансите. "Хората имат домашни ангажименти, деца".
"Компанията "Quickbase" има 700 служители, но много от тях работят далеч - персоналът е разпръснат до България, така че нямаше смисъл да организираме голямо парти в централата", обяснява Шери Котман от ръководството. "Вместо това компанията възлага на отделни екипи да си организират забавления. Дори в Бостън само между 30 до 40 процента от служителите идват в офиса в средата на седмицата, когато е най-натоварено", допълва тя.
Едно нещо обаче изглежда сигурно: на хората им е писнало от виртуални коктейли. По-малко от 2 на сто от компаниите организират виртуални тържества тази година, в сравнение със 7 процента миналата година и 17 процента през 2020 г., установи проучването на "Challenger".
Джеф Консолети, основател на фирма за организиране на събития в Лос Анджелис, казва, че тази година не е получил заявки за подаръчни кутии и комплекти за комбиниране на сирене и вино, които помогнаха на бизнеса му да продължи да съществува през последните две години, предава БТА. Вместо това е видял 100 процента ръст на резервациите за присъствени събития, въпреки че те са много по-малки в сравнение с партитата от по 5000 души, често организирани преди пандемията.