Те трябва да правят това поне през първите три години, за да стимулират усвояването на езика и развитието на други комуникативни способности.
"Четенето на приказки на децата от раждането им стимулира оптимално мозъка им и засилва връзката им с родителите в ключов момент от тяхното развитие. В резултат на това децата развиват езикови умения, научават се да четат и придобиват социално-емоционални качества за цял живот", писа Академията във вторник.
Тази препоръка се основава на факта, признаван от все повече невролози, че значителна част от развитието на мозъка става през първите години от живота. С оглед на това, Академията препоръчва на педиатрите в рамките на техните консултации да изтъкват предимствата от четенето на приказки, особено на по-слабите в социално-икономически аспект родители.
Докато децата на родители с по-високо образование слушат поезия и Моцарт още по време на ембрионалното си развитие, много родители изобщо не четат приказки на децата си.
"Четенето на приказки на децата от раждането им стимулира оптимално мозъка им и засилва връзката им с родителите в ключов момент от тяхното развитие. В резултат на това децата развиват езикови умения, научават се да четат и придобиват социално-емоционални качества за цял живот", писа Академията във вторник.
Тази препоръка се основава на факта, признаван от все повече невролози, че значителна част от развитието на мозъка става през първите години от живота. С оглед на това, Академията препоръчва на педиатрите в рамките на техните консултации да изтъкват предимствата от четенето на приказки, особено на по-слабите в социално-икономически аспект родители.
Докато децата на родители с по-високо образование слушат поезия и Моцарт още по време на ембрионалното си развитие, много родители изобщо не четат приказки на децата си.