Те трябва да правят това поне през първите три години, за да стимулират усвояването на езика и развитието на други комуникативни способности.

"Четенето на приказки на децата от раждането им стимулира оптимално мозъка им и засилва връзката им с родителите в ключов момент от тяхното развитие. В резултат на това децата развиват езикови умения, научават се да четат и придобиват социално-емоционални качества за цял живот"
, писа Академията във вторник.

Тази препоръка се основава на факта, признаван от все повече невролози, че значителна част от развитието на мозъка става през първите години от живота. С оглед на това, Академията препоръчва на педиатрите в рамките на техните консултации да изтъкват предимствата от четенето на приказки, особено на по-слабите в социално-икономически аспект родители.

Докато децата на родители с по-високо образование слушат поезия и Моцарт още по време на ембрионалното си развитие, много родители изобщо не четат приказки на децата си.