Икономисти от университета на Падуа анализираха данни за 6000 души, родени в девет европейски държави в средата на 20-и век, пише БТА. Те ги категоризираха според това дали в дома им е имало по-малко от 10 книги, лавица с книги, библиотека с до 100 книги, две библиотеки или повече.

Учените оцениха ефекта от образованието върху доходите, като сравниха живеещите в селски и градски райони в детството си, както и тези, имали достъп до много или до малко книги у дома на 10-годишна възраст. Резултатите показват, че живеещите в селскостопански области усещат най-много ефекта от училищните реформи, а тези с много книги у дома се радват на значително по-високи доходи към допълнителното обучение.

Всяка допълнителна година учене увеличава доходите за целия живот с 9 процента. При израсналите с малко книги у дома обаче покачването е само с 5 процента, докато за живелите сред много книги то е 21 процента. Израсналите сред много книги също по-често се възползват от по-добрите възможности за работа, предлагани от градовете.

"Може би книгите имат значение, защото насърчават децата да четат повече, а четенето се отразява положително върху резултатите в училище. Възможно е също пълните с книги домове да са признак за по-добри социално-икономически условия", обясниха учените.
ИЗБРАНО