Способността на децата да извършват фини движения с ръце и комуникативните им способности намаляват при продължителен престой пред екрана на телевизор, компютър или друго устройство.

Канадски учени изследвали 2400 деца на две и три години и техните родители. Децата, прекарали по-дълго време пред телевизионния екран или в компютърни игри, се представили по-зле при основна проверка на умения за координация, комуникация, социални умения и решаване на проблем за три- и петгодишна възраст, съобщи ирландският сайт Брейкингнюз, цитиран от БТА.

Една четвърт от децата имали дефект в общуването или моториката, или забавили своето речево развитие още в предучилищна възраст.

"Взирането в екрана пречи на развитието на физическите и умствени способности на децата и вреди на социо-емоционалното здраве", каза д-р Шери Мадигън, водещ учен от университета в Калгари.

Учените установили, че децата на две години прекарват средно по 17,09 часа седмично пред екрана на електронно устройство, а три- и петгодишните - съответно по 24,99 и 10,85 часа.

Изследването е публикувано в JAMA Pediatrics.

Авторите съветват в дома да се обособи "зона без екран", както и да се определи време, в което не работи нито едно устройство. Родителите трябва да ограничат времето, което самите те прекарват пред екрана и да отделят повече време за директно общуване с децата.