Италианската модна къща "Москино" откри мъжките дефилета в Милано, представяйки първата си колекция за мъже, създадена от новия й творчески Адриан Апиоласа - един от акцентите на Седмицата на мъжката мода, предаде агенция АФП, цитирана от БТА.

Марката, основана през 1983 г. от Франко Москино, бележи завръщането си на мъжките подиуми в Милано след двегодишно отсъствие. Модната къща ще се възползва от възможността да представи и предварителната си дамска колекция за 2025 г.

Седмицата на мъжката мода в Милано, посветена на колекциите за сезона пролет-лято 2025 г., ще предложи общо 84 събития до вторник, включително 24 дефилета и 52 презентации.

Всички снимки ВИЖТЕ ТУК >>

Адриан Апиоласа - аржентинският дизайнер с причудлива визия, беше назначен за творчески директор на "Москино" през януари след внезапната смърт на предшественика му Давиде Рене, който почина само десет дни след встъпването си в длъжност.

Снимка: Getty Images

Рене замени напусналия Джеръми Скот, известен с нестандартните си колекции и екстравагантността си. Скот остави своя отпечатък върху "Москино", след като работи за модната къща в продължение на десетилетие.

Снимка: Getty Images

Адриан Апиоласа представи първата си дамска колекция за "Москино" в Милано през февруари, съчетавайки елегантност и ексцентрични нотки.

Снимка: Getty Images

Дизайнерът използва богатите архиви на "Москино", актуализирайки емблематични модели, за да увековечи наследството на основателя Франко Москино и да отпразнува завръщането към корените.

Снимка: Getty Images

Участие в Седмицата на мъжката мода в Милано ще вземат водещи марки като "Гучи", "Прада", "Армани", "Фенди", "Долче и Габана".

Снимка: Getty Images

"Валентино" обаче отмени планираните за юни дефилета за мъжка и висша мода след напускането през март на творческия си директор Пиерпаоло Пичоли. След 25 години в известната модна къща Пичоли беше заменен от яркия италиански дизайнер Алесандро Микеле, който напусна "Гучи" през 2022 г.

Снимка: Getty Images

Мъжката мода, която дълго време беше изтласквана на второ място, сега отново е в центъра на вниманието, като големите марки правят повече за популяризирането й.

Снимка: Getty Images