Джорджо Армани, който е на 89 години и продължава да е начело на модния си бизнес, е изготвил ясни правила за работата на компанията след смъртта му, съобщи "Reuters", цитирана от БТА. Собствеността ще бъде поделена между малка група хора. "Armani" вероятно няма да бъде листвана на фондовите пазари поне пет години.

Джорджо, освен изпълнителен директор, на практика е единственият собственик на бизнеса, създаден от него и от покойния му партньор през 70-те години на XX век. През миналата година компанията отчете 2,35 млрд. евро приходи.

Армани няма деца, които могат да го наследят, затова около наследството на италианския предприемач има множество спекулации предвид факта, че модната индустрия е доминирана от мегакомпании за луксозни стоки. Съществува документ от 2016 г., съхраняван от нотариус в Милано, който указва начина на управление на компанията на Армани след смъртта му, както и такъв относно детайлите за съхраняване на работни места. Първият документ касае потенциалното листване на компанията, което не бива да се случва поне пет години след смъртта на дизайнера, както и евентуални сливания и придобивания. Относно модната линия, документът задава посока на "търсене на стойностен, модерен, елегантен и ненатрапчив стил с внимание към детайла и имиджа".

Документът е следствие от среща, свикана от Джорджо, с цел установяване на нови правила за компанията, които ще влязат в сила след смъртта му. Очаква се наследниците му да бъдат неговата сестра, трима други членове на семейството, работещи в компанията, дългогодишният му сътрудник Панталео Дел'Орко и благотворителна фондация.

Според документа капиталът на компанията се разделя на 6 категории с различни права за гласуване и взимане на решения. 

Не е ясно как ще бъде разпределена собствеността, но експертите по корпоративно управление смятат, че сроковете би трябвало да гарантират плавно преминаване към управление от страна на борд. Това е форма на организация, която редуцира несъгласията между наследниците, коментира пред "Reuters" Гуидо Корбета, професор по корпоративни стратегии от университета "Бокони" в Милано.

Армани има по-малка сестра - Розана, две племенници - Силвана и Роберта, и един племенник - Андреа Камерана. Дел'Орко също се смята за част от семейството. Всички без Розана работят и участват в управлението на "Armani Group". Силвана и Дел'Орко ръководят дизайна и работят от десетилетия с Джорджо. Според документа от 2016 г. бъдещите артистични директори на мъжката и дамската мода трябва да бъдат известни с класическите си линии в дизайна.

През същата година Армани създава фондация, която засега има символична роля, но в бъдеще ще има функцията да защитава бизнеса, основан от него и Джорджо Галеоти, който почина през 1985 г. Фондацията ще инвестира в благотворителни каузи и ще представлява влиянието на Армани върху компанията, управлявайки собствеността съобразно творческите ценности и защитавайки работните места.

Иначе в "Armani Group" работят почти девет хиляди души. Този документ до голяма степен напомня на завещанието на основателя на "Rolex" Ханс Вилсдорф, който остави бизнеса си на фондация през 1960 г.

Що се отнася до Джорджо, той винаги е защитавал независимостта на бизнеса си, особено след като френските мегакомпании придобиха италиански марки като "Gucci". Завещанието му показва желанието му неговата идея за бизнеса да продължи да съществува, коментира професор Корбета.