Моделите на "Diesel" дефилираха в Милано пред купчина от 200 хил. кутии с кондоми
Компаниите за луксозно облекло, участващи в провеждащата се в момента седмица на модата в италианския град, насърчават сексуалната позитивност
На Седмицата на модата в Милано модните къщи насърчават хората да покажат повече плът следващата есен и зима, предадава италианската преса.
Дали заради глобалното затопляне, топлите връхни дрехи или заради подбора на по-леко облекло за партитата с много участници, към които вече се завръщаме, но поканата за интимност е отправена.
Празненство в чест на новите лица в мултикултурния град на Ботуша завладя местен площад, организирано от един от най-популярните бутици в чест на 12 цветнокожи дизайнери, които живеят и работят в Италия.
"Така е по-добре от дефиле на подиум, защото дизайнерите достигат пряко до купувачите", каза Едуард Бюканън, афроамерикански дизайнер, който работи в Италия от 26 години и съдейства за проекта "Ние сме Произведено в Италия" (WAMI).
WAMI отпадна от официалния календар този сезон, след като италианско-хаитянската дизайнерка Стела Жан, една от създателките му, напусна форума в знак на протест срещу липсата на ангажираност към многообразието и включването. Но след началото на модната седмица всеки иска да загърби търканията и да гледа напред.
В знак на добра воля президентът на Италианската Национална модна камара Карло Капаса дойде на събитието, организирано от бутик "Modes", който изложи творенията на 12 дизайнери от WAMI на витрините си. Сред тях бяха чанти на бранда "Made For A Woman" на Айлийн Акбарахи, който работи с над 300 занаятчии в Мадагаскар.
Основателката на американското издание "Blanc Magazine" Тениша Кар даде начало на нов проект по време на провеждащото се в момента събитие, чиято цел е да даде на "слабо представените, невероятно талантливи дизайнери място, на което да бъдат видени и чути. Да продават. Да продават". Проектът на изданието ще подпомага цветнокожи и трансджендър дизайнери да се свързват с големите модни брандове и търговци.
Дизайнерът Глен Мартенс насърчава сексуалната позитивност с новата си колекция за концентрирания върху денима бранд "Diesel".
Моделите дефилираха край струпани 200 000 кутии кондоми "Durex", отправящи послание за безопасен секс, но и рекламирайки нова линия на бранда презарвативи, която излиза на пазара през април. Като част от кампанията си, марката за облекло планира да раздаде 300 000 опаковки от презервативите в магазините си по света.
Мартенс се забавлява и отчита успех, редефинирайки "Diesel". Чантата на бранда с мотива с буква D е задължителен аксесоар за поколението Z.
Денимът в колекцията е осеян с прозрачни мотиви на рискови части и се комбинира с фланелки. Дамските модели са от коприна по тялото и секси вериги-закопчалки. Мъжете са с уголемени суичъри с качулки и сиви панталони и сака с износен и намачкан вид. Мотото на сезона явно е "износено".
Колекцията на Алесандро Дел'Акуа за "No. 21" изглежда като открити съкровища в сандък на тавана, напомнящи за знойно минало, преосмислено за секси настояще.
Сивата жилетка се носи на обратно, със смъкнато рамо, за да покаже малко плът, и закопчана с брошка-скорпион. Силуетът е стегнат с поли тип молив с пайети или златен брокат и свободно падащи рокли от коприна без украшения, носени само с комплект бижута от перли.
Моделите са семпли, с щипка носталгия, която бързо потъва в ефекта от ултрамодерни детайли - корсажите разкриват ефирен топ, циповете са леко отворени, за да разкрият татуировка. "Исках да променя клишетата", каза зад кулисите дизайнерът.
Моделите на "Fendi" дефилираха в тунел от синя светлина, която се отразяваше от металните им токчета в миниатюрни дъги.
Колекцията на Ким Джоунс залага на класически модели с всевъзможни изкривявания - жилетки, увити около шията, плетен шал, който служи и като пуловер върху дантелен топ или рокля, предава БТА. Дрехите са двойни - жилетка с вградена още една върху нея като наметало, поли, вградени в панталони, сака, свързани с поли.
Донатела Версаче неочаквано бе на първия ред сред публиката, която аплодира колекцията на крака.