Седмиците на мъжката мода в Милано от 18 до 22 юни и в Париж от 23 до 27 юни се завърнаха предпазливо към дефилетата пред публика и предложиха небрежен гардероб в светли тонове за сезона пролет/лято 2022 г.

Макар и преходът от пижамите в условията на дистанционна работа към костюмите да е рязък, той може да бъде облекчен от по-меките линии и избягването на тъмните цветове. Затова "Ermenegildo Zegna" махна подплънките от раменете на саката в Милано, а "Dior" заложи на "флуидни" панталони. При "Prada" костюмите са дори с бермуди.

Ако се вярва на представеното на Седмицата на модата в Милано, мъжете ще показват не само краката си през следващото лято, но и корема си - "Fendi" предложи под сакото къс топ.

Вижте снимки от Седмиците на модата в Париж и Милано >>

Преобладават растителните тъкани, като лен и коноп в естествен цвят, в съчетание с бяло, минерално-зелено или дървесно. След мрачния период на пандемията мъжкият гардероб според предложеното в Милано ще е в прерийно зелено, океанско синьо, теракота, слънчево жълто или огненочервено.

"Dolce & Gabanna" нарекоха колекцията си "Терапия със светлина". Дефилето им - първото на живо в Милано, блестеше във всякакви цветове, пайети, ламе и изкуствени камъни.

Dolce & Gabanna

Снимка: Стопкадър YouTube

В Париж първото дефиле мъжка мода на живо представи "Dior". Дизайнерът Ким Джоунс покани за музиката рапъра Травис Скот и френската столица завибрира под ритъма. Колекцията мъжка мода пролет/лято 2022 г. на "Dior" е в цветовете на каньоните и пустините. Панталоните са с луксозни детайли, а избелелите тениски са изрисувани на ръка. Цветовете също са бледи - синьо, розово, кафе, мораво, шамфъстък. Основният силует е от меко падащ панталон и вталено манто.

Рикардо Тиши махна ръкавите от тренчкота в колекцията си за "Burberry" и го съчета с едноцветни панталони от костюм. Ръцете са голи.

Дизайнерът Върджин Абло предложи в колекцията си мъжка мода за "Louis Vuitton" "освобождаваща пола-трапец". Той я представи с филм, в който моделите носят не само поли, но и рокли.

Китайската марка "Sankuanz" отстоя асексуалната си естетика, независимо дали в огромните костюми или тениски с графити. Японската "Kidil" също предложи смесена колекция, но в стил пънк - с размазан грим и коси, боядисани в изкуствени цветове, предава БТА. Френският колектив "Gamut" наблегна на разнородността и позитивизма в спортно облекло, еднакво подходящо за мъже и жени.

"Lanvin" представи късометражен филм, наподобяващ музикален клип от 90-те години на миналия век с гардероб, който смесва сезоните "за него и нея".

Оптимизмът доминираше в представените колекции мъжка мода, които за повечето дизайнери бяха израз на това да излезеш и да се забавляваш, независимо дали в клуб като при "Loewe" или сред природата като при "Dior", "Rick Owen" и "Lanvin".