С филм и виртуални проекти за метавселената студентите от Френския институт за мода вчера откриваха Седмицата на модата в Париж, която се завръна с дефилета на подиума след две години на здравна криза. Само 13 от общо 95 бранда, регистрирани в официалния календар, залагат изцяло на дигитални презентации.

"Chanel", "Dior", "Hermes" и "Luis Vuitton" са сред 45-те марки, които организират ревюта пред публика. "Yves Saint Laurent", която реши да прекрати участието си на живо в разгара на пандемията, за да представя колекциите в свой ритъм онлайн, сега ще се завърне на котешката пътека. След отсъствие, продължило две години, същото стори Вивиан Уестууд, както и брандът "Off-White" на американския дизайнер Върджил Абло, който почина през ноември миналата година, в чието преставяне се включиха цял куп звезди - Синди Крауфорд, дъщеря ѝ Кая Гербер, Наоми Кембъл, Бела и Джиджи Хадид, Кендал Дженър, Серена Уилямс и др. Ревютата започнаха в понеделник вечер в Пале Броняр, бившата сграда на борсата в Париж.

Вижте снимки >>

С филми и последващи дефилета се представят 37 бранда.

Първият ден от модната седмица по традиция бе запазен за младите дизайнери и тази година в него се представи нюйоркската марка "Vaquera" със спортно облекло от иновативни материи. Френският институт за мода откри събитието с филм, който показва колекции от облекла и аксесоари на абсолвенти. Постановката е в сътрудничество с американската хореографка Линдзи Пейсингър, която работи със звездата на пърформанса Марина Абрамович и "има съвременна визия за тялото и движението", каза за АФП лейла Нери - директор на магистърската програма по дизайн в института.

Снимка: Getty Images

"Това е уникална възможност за млади дизайнери - да открият най-значимата модна седмица в света", каза тя.

Учреждението е решило да даде възможност на всички завършващи студенти, някои от които са избрали виртуални презентации, които дават поглед и върху реални, и върху виртуални проекти, предава БТА. "Метавселената е създадена и ще се разраства. Важно е да сме в нея", каза за АФП Лор Маньес, която е създала виртуална стая за аксесоарите си.

Снимка: Getty Images

ИЗБРАНО