Знаете ли, че KitKat някога е бил в синя опаковка заради проблеми с доставките на прясно мляко по време на Втората световна война? Или че зад идеята за шоколадовия бар стои възможността работниците във фабрики да могат да ги побират в джобовете на престилките си? А знаете ли, че марката датира още от далечната 1911 г.?

За всички тези не особено популярни, но безспорно интересни факти разказват пред Dir.bg Нели Хаджийска - бранд мениджър на KitKat за България, Христо Марков - мениджър производство, и Венелина Кръстева - ръководител иновации.

Снимка: dir.bg

Така например научаваме, че марката датира още от 1911 г. Името се ражда във фабриката за шоколадови изделия в Йорк, в Обединеното Кралство, но в продължение на 20 години не се използва за нито един продукт.

В средата на 30 години, когато във фабриката са изключително загрижени за подобрението на работните условия, бива поставена кутия за предложения, в която работниците да споделят идеи за подобряването на работната среда. Особено вдъхновяващо се оказва едно от тях - да направят шоколадово барче, което да бъде удобно за поставяне в престилките на работниците, за да прекарват по-добре своите малки си почивки през деня. Тогава е създадено Rowntrees cholcolate crisp , което представлявало плоско правоъгълно барче. Две години по-късно маркетинговият директор Джродж Харис решава да смени марката на шоколадовото барче с KitKat, познато ни до днес - KitKat cholcolate crisp. Тогава за първи път се използва и популярния и в момента слогън на марката, свързан с почивката, разказва Нели Хаджийска.

Снимка: dir.bg

Христо Марков допълва нещо, което е от изключителна важност за компанията - отговорността към потребителите. И дава пример, от който научаваме интересния факт, че не през всичките дълги години на своето съществуване KitKat е бил в червена опаковка.

"През 1942 г. се променя цветът на опаковката и добре познатият червен цвят се заменя със син. Това се случва, тъй като по време на войната намаляват доставките на прясно мляко, което налага да бъде променена и рецептата. С цел да не се подлъгват потребиителите, се променя и цветът на опаковката. Чак седем години след това - през 1949 г. ,когато се възстановяват доставките на прясно мляко, се връща и червеният цвят в опаковката.

Снимка: dir.bg

Венелина Кръстева пък добавя, че в своята дългогодишна история, въпреки всички иновации, KitKat успява да остане верен на себе си, с което освен че запазва своите лоялни консуматори, привлича и нови такива.

"Винаги характерното е хрупкавата вафла и нежният шоколад, който я обгръща, независимо какви допълнителни аромати и добавки има към него. Остава верен на себе си през всички тези години".

Във фабриката на Nestle в София работят над 600 служители, които помагат за производството на този специален продукт. "Особено важно за всички нас, които сме въвлечени в този процес, е безопасността и не случайно всяка оперативна среща или работна смяна във фабриката започват с дискусия на база безопасност , за да се елиминират всички възможни рискове в целия процес. Когато говорим за безопасност ръка за ръка с това върви и качеството на продукта и съответно безопасността на консумиращите го. Шоколадът и пълнежите, който се произвеждат, биват подлагани на многобройни и най-различни проверки, свързани с качеството. Целта е накрая да имаме перфектен продукт, който да стига до нашите потребители", разкрива още Христо Марков, който управлява производствения процес.

Какви други "хрупкави, шоколадови" подробности могат да споделят Нели Хаджийска, Христо Марков и Венелина Кръстева с милионите хора, които се вслушват в слогъна "Дай си почивка", чуйте във видеото.

Съдържание на: KitKat
ИЗБРАНО