Сред звездите са и бившият баскетболист Алън Айверсън и други знаменитости.

Те получиха предупреждения от американското правителство, че трябва да информират феновете си за всяко възнаграждение, което получават, като рекламират продукти в социалните мрежи.

Федералната търговска комисия на САЩ е изпратила десетки писма до компании и звезди по въпроса, включително едно до София Вергара за реклама на гривни в Инстаграм.

Публикацията на актрисата получи повече от 75 хиляди харесвания.
Снимка на Хайди Клум с кафе на "Дънкин донътс" събра 35 хиляди.

Писмата подтикват знаменитостите да разкриват дали са получили пари, за да хвалят продуктите в Инстаграм и други социални мрежи.

Актрисите Луси Хейл, Шей Мичъл, Ашли Бенсън от сериала "Малки сладки лъжкини" също получиха такива писма по повод рекламата на клин с щампа на ананаси, картофен чипс и продукт за почистване на лице.

Подсещащи официални съобщения са получили повече от 35 известни личности и над 40 компании, сред които "Адидас", "Шанел" в САЩ, "Дънкин брандс груп", "Ив Сен Лоран" в Северна Америка, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.

Рекламата мигрира от телевизионния екран и печатните съобщения, като става все по-трудно да се разграничи от съдържанието без маркетингови цели.

В социалните медии границите се размиват, когато звездите публикуват семейни снимки понякога обсипани с продукти, за продажбата на които им е платено.

Поставянето на хаштаг за реклама "#ad" или "#promotion" в началото на всяка платена публикация би могло да реши проблема.
ИЗБРАНО