Българинът Камен Марков взе визуален "Оскар" за рекламата с Елтън Джон
Екипът на дизайнера грабна високото отличие в едната от категориите, за които бе номиниран
Българинът Камен Марков и екипът му, които бяха номинирани в две категории на най-престижните награди за визуални ефекти VES Awards, взеха отличието в една от категориите.
Камен, който работи за голямото студио MPC и екипът му, бяха удостоени с голямото отличие в категорията Outstanding Visual Effects in a Commercial за работата по рекламата на John Lewis "Момчето и пианото" с участието на сър Елтън Джон.
В другата категория, в която бяха номинирани - Outstanding Compositing in a Photoreal Commercial, наградата отиде при хората, работили върху рекламата на Apple "Welcome Home". А сред номинираните тази година са филми като "Отмъстителите: Война без край", "Феноменалните 2", "Изгубени в космоса", "Бохемска рапсодия" и "Първият човек".
Камен Марков живее и работи в Лондон. В проекта той е бил главен дизайнер и технически ръководител на екип от около 40 специалисти, част от водещата международна VFX компания MPC.
От техническа гледна точка "Момчето и пианото" е голямо предизвикателство, създадено с необичайни творчески идеи. Използваният от Камен VFX подход е уникален, тъй като рядко се среща в създаването на реклами и обикновено се използва в игрални филми. Чрез специален софтуер и голям набор от фотографски и филмови референции, Камен и екипът му успяват да пресъздадат етапи от живота на Елтън Джон в прецизни детайли.
Марков започва кариерата си в областта на специалните ефекти на родна земя, когато рекламният, музикален и кино пазар у нас са все още изключително неразвити. През 2004 г. стремежът му към по-големи предизвикателства и повече перспективи го отвеждат в Мексико, където работи за голямото VFX студио - The Filter FX.