Министерството на туризма подкрепя проекта Евровизия в България през 2021 година
Към партньорите на българската песен на Евровизия 2021 се присъединяват водеща финансова институция и българският бизнес, гледащ към чужди пазари
Министерството на туризма ще подкрепи българското участие на Евровизия 2021. От ведомството посочиха, че песенният конкурс представлява важен имиджов проект за лицето на България в света и е възможност за реклама на страната ни в най-гледаното телевизионно време в Европа.
Вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова проведе работна среща с българския представител на конкурса тази година Виктория Георгиева. На нея г-жа Николова сподели, че конкурсът представлява много добра платформа да представим и покажем България като качествен туристически бранд и привлекателна туристическа дестинация през четирите сезона.
"С екипа на Министерството на туризма използваме различни инструменти и иновативни подходи за провеждане на културна дипломация на всякакви нива. За нас Евровизия е възможност да привлечем туристи от нови или да разширим присъствието си на утвърдени пазари чрез многообразието от практикуването на различни видове туризъм на относително компактна територия. С участието на Евровизия имаме възможност да популяризираме както талантите у нас, така и разнообразните природни и културно-исторически богатства на страната ни", заяви вицепремиерът Марияна Николова. Според нея конкурсът ще ни предостави уникалната възможност да отправим послание към потенциалните туристи, че България е сигурна и здравословна дестинация за пътувания.
Участието на страната ни се реализира като публично-частно партньорство между Българската национална телевизия и Ligna Group. През тази година екипът, реализиращ българското участие на Евровизия работи по изключително амбициозна програма, включваща издаването на нов албум с шест песни за Евровизия, платформа за обратна връзка, специален концерт за представянето на избраната песен, общо седем музикални видеоклипа и подготовка с някои от най-добрите телевизионни и музикални професионалисти в Европа.
Изпълнителният директор от страна на Лигна Груп Геновева Христова заяви, че не се щадят усилия, за да може страната ни да се представи с качествен проект на конкурса. "Ние сме приели това като обществена мисия и затова е важно да направим възможно най-доброто за българското участие на Евровизия. Благодарна съм на всички наши партньори, без които това нямаше да бъде възможно. Вярвам, че по този начин показваме един нов модел не само на финансиране на музикални и културни проекти в страната ни, но и нещо далеч по-важно - как да ги поставим в по-широк контекст и да извлечем допълнителна стойност за обществото. Ето защо представянето не само на Виктория, но и на България като бранд е изключително важно и това ни задължава да работим на най-доброто възможно ниво, което ни позволяват силите."
Част от стратегията за показване на модерното лице на България е привличането на иновативни български компании, които са успешно представени на чуждестранните пазари. За втора поредна година генерален спонсор на българското участие в музикалния конкурс е българската финтех компания iCard, която подкрепя Виктория и вярва в нейния успех.
"За нас е чест да подкрепяме талант като Виктория по пътя към извоюването на едно от най-престижните музикални отличия. Неслучайно през 2020 г. iCard стана първият генерален спонсор в историята на българското участие на Евровизия. Силното представяне на страната ни през 2021 г. е обща кауза, която музиката и дигиталните плащания преследват заедно. Нека да накараме повече хора да обърнат поглед към доброто и красивото, към качеството в България. Във всеки момент - от създаването на iCard до превръщането на компанията в лидер на пазара на финансови услуги в Европа с повече от 1 млн. клиенти, сме подкрепяли прояви с добавена стойност за цялото общество: културни, спортни, екологични и други каузи. Резултатът от мащабното сътрудничество между екипа на Евровизия България и iCard е вдъхновяващ и вярваме, че представянето на Виктория ще бъде впечатляващо.", коментира изпълнителният директор на iCard Явор Петров.
Към партньорите на българската песен на Евровизия 2021 се присъединява и логистична компания Юнимастърс, която вече е утвърдена на европейските пазари.
На 10 март в ефира на БНТ 1 беше представена българската песен на Евровизия 2021 "Growing Up is Getting Old". Песента е част от дебютния албум на Виктория "a little dramatic". Композицията предизвика широк положителен международен отзвук и постави България като фаворит за победа в Ротердам.
Евровизия 2021 ще се проведе в Ротердам на 18-и, 20-и и 22-ри май. Зрителите в България могат да гледат шоуто пряко по БНТ 1 от 22:00 часа.