Роботи обслужват клиентите в хотел на онлайн гиганта "Алибаба"
Асансьорът и стаята се отварят също чрез лицево разпознаване
Роботи обслужват клиентите във високотехнологичния хотел "Флай зу" до централата на китайския гигант в онлайн търговията "Алибаба" в град Ханчжоу, на 170 км югоизточно от Шанхай.
Роботите са сиво-черни, високи около метър и имат овална форма. Тяхното обслужване не се влияе от човешкото отношение.
Клиентите се регистрират, заплащат и напускат хотела чрез собствения си смартфон и чрез лицево разпознаване, но това може да стане и с паспорт или с друг личен документ. От "Алибаба" искат да проучат до каква степен клиентите са доволни от обслужването с роботи. Асансьорът и стаята в хотела се отварят също чрез сканиране на лицето на клиента. Интериорът на "Флай зу" е във футуристичен стил с бели заоблени стени - подобно на космически кораб. Клиентът командва гласово климатика, осветлението и завесите в стаята, а по същия начин може и да си поръча храна. В бара на хотела също се поръчва със смартфон приложение. Роботът сервира ястията, а роботизирана ръка приготвя 20 вида коктейли.
Някои услуги, свързани с разпознаване на лицето, могат да се ползват само от клиенти с китайски документ за самоличност.
Освен хотел и ресторант, Алибаба поддържа и високотехнологични книжарници и магазини за хранителни стоки. Последните в Китай са над 100 и се приемат положително от потребителите. Изкуственият интелект и високите технологии не само спомагат за развитието на електронната търговия, но и откриват нови пазарни ниши за "Алибаба".