Българинът Камен Марков отново триумфира на престижни награди за визуални ефекти
Марков е поканен и за жури в престижен фестивал за реклама и дизайн
След като спечели престижни отличия на американските награди на Асоциацията за визуални ефекти с рекламата "Момчето и пианото" с участието на Елтън Джон, Камен Марков и неговият екип обраха овациите и на английска земя през миналата седмица.
Те спечелиха Craft Arrows награди за изпълнение на реклама - сребро за визуални ефекти и злато за CG (компютърно-генерирани) ефекти за "Момчето и пианото".
Друга реклама, по която Камен, заедно с екипа си от Moving Picture Studio, е работил като дизайнер и ръководител на визуалните ефекти за за британския Канал 4 взе награди Craft Arrows - злато за музика и Arrows - сребро за промотиране в категория "Забавление". Рекламата е за кулинарното шоу The Great British Bake Off (Голямото британско печене). Наградите Craft Arrows са за изпълнение, а Arrows - за цялостната работа върху рекламата.
Камен Марков е поканен да бъде жури в категориите, свързани с визуални ефекти, на супер престижния международен фестивал D&AD в Лондон. Фестивалът се провежда в края на май и отбелязва постижения в сферата на криейтив индустрията и културата.
Българинът живее и работи в Лондон. В проекта на "Момчето и пианото" с Елтън Джон той е бил главен дизайнер и технически ръководител на екип от около 40 специалисти, част от водещата международна VFX компания MPC. Марков започва кариерата си в областта на специалните ефекти на родна земя, когато рекламният, музикален и кино пазар у нас са все още изключително неразвити. През 2004 г. стремежът му към по-големи предизвикателства и повече перспективи го отвеждат в Мексико, където работи за голямото VFX студио - The Filter FX.