Хари Стайлс, Пост Малоун, Лизо, Доджа Кет и Меган дъ Стелиън са сред номинираните за тазгодишните награди "Webby", които отличават най-доброто интернет съдържание и създатели, пишат световните информационни агенции.

Международната академия за дигитални изкуства и науки (МАДИН) преди ден обяви номинираните, избрани сред близо 14 000 кандидатури от 70 държави.

Певецът Стайлс получи номинация за рекламата си за "Airpods", комикът Тревър Ноа - за клиповете си, заснети между сцените на "Дневното шоу", а феновете на кей-поп групата BTS - за качванията им в YouTube с хаштаг #MyBTStory. Певицата Лизо бе номинирана за воденето на предаването си "Lizzo's Watch Out For the Big Grrrls", в което тя е на лов за добри танцьори.

Сред номинациите за най-добър музикален видеоклип са "Wait For U" на Future с участието на Дрейк и Темс, "Compliance" на Muse, "Bad Man" на Disturbed и преработената за Световния ден на психичното здраве "Beautiful" на Кристина Агилера. Съвместната работа на Мetallica с екипа на сериала "Странни неща" за рекламата на колекция от стоки на Hellfire Club е номинирана за най-добро партньорство или сътрудничество.

Фокусът върху изкуствения интелект отразява очарованието от технологичния свят от неговите перспективи, включително от компанията "OpenAI" която получи номинация за най-добър научен уебсайт или мобилен сайт. В тон с това е и номинацията на компанията за кетчуп "Heinz" за рекламната им кампания с изображения, генерирани от изкуствен интелект.

Компаниите, спечелили най-голям брой номинации, са "Apple" с 22, MTV с 15, "National Geographic" и "Netflix" с по 14, "Audible" с 13, CNN, HBO и "Washington Post" с по 12, "Google" и "Meta" с по 11 и "Amazon" с 10.

Наградите "Уеби" се избират от МАДИН, докато за наградите "Webby People's Voice" гласуват фенове от цял свят - от днес до 20 април, предава БТА. Победителите във всички награди ще бъдат обявени на 25 април.