Стари, но златни - три комедии, които да гледаме на Samsung QLED 8K Q900R
Как изглежда телевизорът на 21 век
С развитието на технологиите все по-често ще си задаваме този въпрос, изправени пред огромния избор на пазара. Най-иновативният отговор засега идва от Samsung. Смарт телевизорът QLED 8K Q900R спокойно може да бъде определен като телевизор без конкуренция по качество на пазара в момента. И тук не става дума за предимствата му по отношение на екран, звук и визия. А за абсолютно ново смарт решение, което идва в 8K - най-високата резолюция достъпна за потребителите.
Вярно е, че все още съдържанието, заснето на 8K, е сравнително малко, но телевизорът на Samsung има решение и на този въпрос, превръщайки филмите в по-ниска резолюция в такива с почти 8K качество.
Ултра високата резолюция (UHD) 8K е 4 пъти по-висока от настоящата най-разпространена 4K UHD. 8K е 16 пъти по-висока от Full High Definition (FHD), а в QLED 8K Q900R това се равнява на картина с приблизително 33,2 милиона пиксела. Сами разбирате, че способностите на подобен екран са огромни.
Отчасти превръщането на "обикновената" картина в изключително 8K изживяване се дължи на функцията 8K AI Upscaling базирана на машинно самообучение MLSR, която придава немислимо супер качество дори на старите филми. Функцията Q HDR 8K от своя страна вади цялата налична информация в детайлите, скрити в най-тъмните и най-светлите сцени. Direct Full Array Elite пък акцентира дори и най-малките подробности, като контролира директно всяка отделна осветителна зона.
Всичко това се координира от космическите способности на Quantum 8K процесора с усъвършенствана интелигентност. Чрез силата на AI (изкуствения интелект) се подобрява значително качеството на съдържанието, увеличава се дълбочината на детайлите, подсилват се ефектите, наглася се нивото на яркост спрямо това в стаята и се подобрява адаптивно качеството на звукът. Процесорът е и този, който прави QLED 8K Q900R наистина "смарт", препоръчвайки популярно съдържание и информация след гласови команди.
За да изпробваме способностите на огромния екран, избираме три комедии, които макар и висококачествени, са заснети в съвсем различна резолюция.
Това е първата и най-забавна част на поредицата "Мъже в черно" от 1997 година, любопитният и актуален за съвременната ситуация в света "Идиокрация" от 2006-а и страхотният "Криминале" от 1996-а.
Какво е общото между тези три комедии?
Със сигурност това е иронията. "Мъже в черно" е абсолютна пародия на научно-фантастичен филм, "Идиокрация" е пророческo забавление, скрито зад фасадата на небрежна комедийка. "Криминале" от своя страна иронизира всичко, което знаем за мафиотските филми със запомняща се елегантност и стил.
Когато излиза през юни 1997 година, "Мъже в черно" е замислен просто като летен хит. Огромната му популярност обаче надхвърля всичко, което продуцентите от Columbia Pictures са си представяли. Създаден с 90 млн. долара бюджет, филмът натрупва близо 590 млн. печалба, като само в САЩ са продадени към 50 млн. билета в киносалоните. Филмът получава и благословията на американската Академия с цели три номинации за "Оскар" - за най-добра режисура, за най-дoбър саундтрак и за най-добър грим. В последната категория печели.
В края на 90-те години филмът наистина изглеждаше много свеж, но интересното е, че така изглежда и 20 години по-късно. Ефектите също не са кой знае колко остарели. Само Уил Смит е по-млад. Всъщност за пред света неговата звезда изгря именно тук. Съвсем друг въпрос е колко време Смит успя да се задържи в елитната кино орбита... Във всички случаи неговият герой, както и този на Томи Лий Джоунс, е много забавен.
"Мъжете в черно" са натоварени със задачата да наблюдават извънземните на Земята, които се крият в различни човешки създания. Когато прочита сценария на филма обаче Томи Лий Джоунс категорично отказва да приеме ролята. Той е на път да последва Клинт Ийстууд и да метне "тази тъпотия" в кошчето за боклук, но се намесва влиятелният Стивън Спилбърг. Той убеждава Томи Лий, че в крайна сметка нивото на диалога ще се вдигне. Така и става.
И все пак не точно диалогът прави филма смешен, колкото по-скоро начина, по който са заснети сцените. Например тази, в която героят на Уил Смит придърпва масата по време на специалния тест, измерващ "най-добрите от добрите":
Или сцената със заложничката:
Или финалната битка с гигантската хлебарка:
Но моята, а и на много други зрители, любима сцена определено е тази с френския булдог:
По идиотщина (в добрия и смешен смисъл на думата), "Мъже в черно" може да се конкурира само с привидно скромния, но всъщност проникновен и дори пророчески "Идиокрация". Този филм се води "научно фантастична дистопия", но всъщност си е чиста комедия, идваща от времена, в които никой не си представяше, че ще има Brexit, че Доналд Тръмп ще стане президент или че Facebook ще управлява животите на милиарди хора по света.
За разлика от "Мъже в черно", когато излиза през 2006 година, "Идиокрация" претърпява бокс-офис провал, отчасти и защото дистрибуторът 20th Century Fox отказва да популяризира заглавието и го излъчва в малко на брой кина. Причината се корени в страха на продуцентите, че масовата публика ще се обиди. И до днес не знаем какво мисли "масовата публика", но аз например не познавам един човек, който да се е обидил. Но познавам много, които са възхитени от наблюденията във филма. Преди 15 години същото мисли и критиката. Така "Идиокрация" бавно, но сигурно придобива нещо като култов статус сред киноманиаците.
Tази година един от ранните филми на Куентин Тарантино "Криминале" навършва 25 години от премиерата си. С този филм Джон Траволта се завърна в киното след близо две десетилетия мълчание. С него Ума Търман изгря пред света, затвърждавайки имиджа си на фатална жена. Звездният каст беше допълнен още от Самуел Джаксън, Харви Кайтел, Тим Рот, Кристофър Уокън и Брус Уилис. Вие да се сещате за съвременен филм, в който да блести подобна генерация страхотни актьори?
За "Криминале" може да се пише още много - в крайна сметка хората завършват филмови факултети с цели дисертации по темата. Но най-добрият начин да се убедите в дълбочината на Тарантиновия гений е да го гледате.
Всъщност, която и от трите изброени по-нагоре комедии изберете, няма да сбъркате. Най-много да оцветите свободното си време с безобиден, висококачествен смях.
НАЙ
Блейк Лайвли обвини режисьора Джъстин Балдони в сексуален тормоз
Как Меган Маркъл се скара с членовете на кралското семейство?
Параскева Джукелова от класа на мечтателите: Не успях да намеря своята глутница, но научих, че има нещо по-ценно и от таланта
Майките на големите звезди: Истории за сила и жертви с трудно минало
Да манифестираш или да не манифестираш - това е въпросът
Блейк Лайвли обвини режисьора Джъстин Балдони в сексуален тормоз
Как Меган Маркъл се скара с членовете на кралското семейство?
Майките на големите звезди: Истории за сила и жертви с трудно минало
Параскева Джукелова от класа на мечтателите: Не успях да намеря своята глутница, но научих, че има нещо по-ценно и от таланта
Да манифестираш или да не манифестираш - това е въпросът