Освен това е един от начините, които неминуемо ще помогнат за това да запазим природата си жива за поколенията. Трудността се крие в това, че всеки един от нас трябва да го прави осъзнато. Участвайки в процеса на рециклиране, всеки човек допринася за това отпадъкът в световен мащаб да намалява, а заобикалящата ни среда да бъде по-чиста. Чрез рециклирането подкрепяме и производството на продукти от преработени материали като така пестим ценни ресурси и намаляваме замърсяването.

И ако това е твърде общо и генерално и нищо не ви говори, ето няколко факти и съвети, които да помогнат везните да натежат в полза на рециклирането.

Алуминий

Рециклирането на един тон алуминий ще спести 14 000 kWh енергия, ще спести 39.6 варела с гориво, както и 10 кубични метра залесена територия.

Как да го рециклираме:

На практика за нас като потребители това са кенчетата от безалкохолно или бира. Когато ги изхвърляме в правилния контейнер за разделно събиране, трябва да смачкаме кенчето, а още по-добре е ако сме го изплакнали, за да е чисто. Това изключително много помага на процеса на обработка при рециклирането.

Кашони

Рециклирането на един тон спестява 390 kWh енергия и 1.1 варела с гориво.

Как да рециклираме:

Можем да го илюстрираме с кашоните от пратки, които получаваме по куриер например. Преди да ги изхвърлим, е добре да се уверим, че сме извадили всички пластмаси, които може да се намират там и да ги смачкаме, за да не заемат прекалено много място. Едва след това, можем да ги изхвърлим в подходящия контейнер.

Стъкло

Рециклирането на един тон спестява 42 kWh енергия, 0.12 варела гориво, спестява 3.4 килограма от замърсители, които да навлязат във въздуха.

Как да рециклираме:

Може би една от най-лесните за рециклиране суровини. Какво да направим - всеки стъклен артикул изплакваме, махаме етикета и внимаваме да не счупим, преди да го поставим в правилния контейнер. Разбира се, има и изключения като огледалата, стъклата от прозорци и коли, които са нерециклируеми.

Пластмаса

Рециклирането на тон от нея спестява 5774 kWh енергия, спестява 16.3 варела гориво, спестява и спасява 30 кубични ярда от залесена площ.

Как да рециклираме:

Пластмасата е доста сложна за рециклиране, затова и на нея е редно да обърнем по-голямо внимание, когато изхвърляме отпадъците си. Най-важното, което трябва да знаем, е че в зависимост от състава, има различни видове пластмаса, които са обозначени с различни номера на всяка опаковка - от номер 1 до номер 7. Тази маркировка обикновено се намира в триъгълника, който е символ на рециклирането. Първият вид (номер 1) се рециклира най-лесно, а седмият (номер 7) - най-трудно.

Когато рециклираме пластмаса, отново трябва да изплакнем пластмасовите си опаковки, ако по тях има остатъци от храна, и да смачкаме опаковките преди да ги изхвърлим.

Ако искаме обаче да извървим следващата крачка, можем и да помислим в аванс още при закупуването на артикули, съдържащи пластмаса. Много компании предлагат продукти, изработени от вече рециклирана пластмаса, което драстично намалява допълнителното замърсяване. У нас такива продукти можете да откриете в Лидл България. Такива са например почистващите препарати W5, опаковките на част от които са изработени от рециклирани материали и са 100% рециклируеми, както и тарелките за месо, които са с намалено съдържание на пластмаса, съдържат 90% рециклирани материали и също са 100% рециклируеми. Намаляването на теглото на различни опаковки собствено производство на веригата е още един от начините за намаляване на пластмасата, който компанията прилага.

Това са само няколко примера за усилията , които полага Lidl в международен план и в България също за намаляване на използваната пластмаса. Мерките включват още предлагането на различни артикули от рециклирани материали - продукти за дома, дори дрехи и обувки, които съдържат рециклирана пластмаса. Освен това, веригата предлага рециклируеми и устойчиви варианти на торбичките за пазаруване, както и устойчива алтернатива на найлоновите пликове за плодове и зеленчуци - торбички, тип мрежи за многократна употреба.

От три години насам, Лидл България активно изпълнява глобалната стратегия на REset Plastic на Schwarz Gruppe. Тя включва редица мерки, сред които две основни цели - до 2025 г. компанията да направи 100% от опаковките си собствена марка рециклируеми и да намали с 20% използваната пластмаса в опаковките собствена марка на веригата.

Но, както казахме и в началото, нищо няма смисъл, ако не го правим заедно - бизнесът, ние като обикновени граждани, и обществото като цяло. Само заедно можем да сме сигурни, че действията ни наистина имат смисъл и ще допринесат за една по-чиста природа.

*Данните цитирани в текста се позовават на информация от една от водещите световни компании за рециклиране Waste Management.

* източник: Lidl