Какви умения може да развие детето чрез ментална аритметика?

Силните аритметични умения могат да са от полза и в други аспекти от живота

Обратно в новината

Коментари - Какви умения може да развие детето чрез ментална аритметика? | Лайф.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Като учител мога лесно да отговоря на въпроса от заглавието - Никакви. Детето не е телефон, за да му се качва софтуеър от математика и езици, за да стане успешно някой ден и да изкарва много пари или да емигрира на Запад. Оставете децата да си изживеят детството с това, което на тях им се прави. Те сами ще дадат знак какви умения са им нужни. Просто следете и помагайте.

Каквито и гимнастики да правят, в крайна сметка, всеки става това, което му е заложено от гените на бащата и майката. Вижте циганите, 500 години живеят тук и все още са по-близо до маймуните.

Едно е сигурно - взимат парите на родителите

В началото е забавно, учи децата да правят неща, с които будят възхишение и така те се чувстват можещи и успешни, което пък помага да се създадат положителни чувства към математиката. И толкова, като цяло. На по-късен етап вече ползи няма, защото менталната ариткетика не развива истинско математическо мислене. Изобщо тази ментална аритметика е като онези велосипедчета без педали, които децата бутат с крака - полезни са в началото и развиват умения, но после се минава на истинско колело.

Децата ще изживеят детството си забили нос в телефона, ако ги питаш тях...

Ползата е за безсмислените съответни школи, които дерат сериозни пари от родителите сноби.

Еми няма лошо. Някои може да станат геймъри, други програмисти,трети лентяи. Общо взето, същото като сега.

Баланс-байковете са си много яки, след това се минава безгрижно на велосипед, тротинетка с две колела и т.н. Вероятно са значително по полезни от въпросната измишльотина. Апропо, докато пътувате в колата с децата, можете спокойно да им давате задачки-закачки и ей ви на "ментална аритметика"...

Няма особена полза. Този тип математика е полезна само за състезания по бързо пресмятане, но няма нищо общо с логическото мислене необходимо в истинските математически състезания и олимпиади. Имам познати с деца, които по 3 години ходиха на такива школи чак състезания печелеха и съответно на външното оценяване по математика изкараха средни резултати.

Има толкова много примери на деца получили тласък в когнитивно-емоционалното си развитие именно благодарение на аритметиката, че дебата за ползите приключва на момента. Например: https://amakids.bg/aboutus/blog/detsairoditelispodelyat/kak-se-stava-shampion-po-mentalna-aritmetik/ Относно минусите в статията по-горе - да, потенциално би могло такива да се наблюдават, но те са в следствие на незадълбочен/неправилен/ методически подход, както при работа с деца от страна на преподавателите, така и при формиране и следване на тренировъчен план. Менталната аритметика ОПРЕДЕЛЕНО е от този тип занимания, с които искате да ангажирате децата си. Идеални неща няма, но нека напатилия се нашенец не слага под общ знаменател полезното с модерното

Менталната аритметика НЕ развива математическо мислене. Развива умения за концентрация, скоростна обработка на информация, постоянство, упорство, емоционална интелигентност. Този метод развива фундамент, но в кошара не вкарва. Училищната математика няма почти нищо общо с менталната аритметика като принципни постановки, математиката е много повече от аритметиката.

И при мен беше така, докато не променихме школата.

Че сте преминали през това без да усетите истинските ползи. Иначе щяхме да водим друг разговор :)

Учител към учител да попитам - а традиционното училище ли ще подготви децата за новата действителност? Нека такива дефинитивни мнения дават преподаватели по ментална аритметика от колкото странични наблюдатели.