Коментари - Какви умения може да развие детето чрез ментална аритметика? | life.dir.bg
назад

Какви умения може да развие детето чрез ментална аритметика?

Силните аритметични умения могат да са от полза и в други аспекти от живота

Обратно в новината
| Автор : Наталия Тодорова

Коментари - Какви умения може да развие детето чрез ментална аритметика? | Лайф.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Има толкова много примери на деца получили тласък в когнитивно-емоционалното си развитие именно благодарение на аритметиката, че дебата за ползите приключва на момента. Например: https://amakids.bg/aboutus/blog/detsairoditelispodelyat/kak-se-stava-shampion-po-mentalna-aritmetik/ Относно минусите в статията по-горе - да, потенциално би могло такива да се наблюдават, но те са в следствие на незадълбочен/неправилен/ методически подход, както при работа с деца от страна на преподавателите, така и при формиране и следване на тренировъчен план. Менталната аритметика ОПРЕДЕЛЕНО е от този тип занимания, с които искате да ангажирате децата си. Идеални неща няма, но нека напатилия се нашенец не слага под общ знаменател полезното с модерното

Няма особена полза. Този тип математика е полезна само за състезания по бързо пресмятане, но няма нищо общо с логическото мислене необходимо в истинските математически състезания и олимпиади. Имам познати с деца, които по 3 години ходиха на такива школи чак състезания печелеха и съответно на външното оценяване по математика изкараха средни резултати.

Менталната аритметика НЕ развива математическо мислене. Развива умения за концентрация, скоростна обработка на информация, постоянство, упорство, емоционална интелигентност. Този метод развива фундамент, но в кошара не вкарва. Училищната математика няма почти нищо общо с менталната аритметика като принципни постановки, математиката е много повече от аритметиката.

Ползата е за безсмислените съответни школи, които дерат сериозни пари от родителите сноби.

И при мен беше така, докато не променихме школата.

В началото е забавно, учи децата да правят неща, с които будят възхишение и така те се чувстват можещи и успешни, което пък помага да се създадат положителни чувства към математиката. И толкова, като цяло. На по-късен етап вече ползи няма, защото менталната ариткетика не развива истинско математическо мислене. Изобщо тази ментална аритметика е като онези велосипедчета без педали, които децата бутат с крака - полезни са в началото и развиват умения, но после се минава на истинско колело.

Баланс-байковете са си много яки, след това се минава безгрижно на велосипед, тротинетка с две колела и т.н. Вероятно са значително по полезни от въпросната измишльотина. Апропо, докато пътувате в колата с децата, можете спокойно да им давате задачки-закачки и ей ви на "ментална аритметика"...

Че сте преминали през това без да усетите истинските ползи. Иначе щяхме да водим друг разговор :)

Едно е сигурно - взимат парите на родителите

Каквито и гимнастики да правят, в крайна сметка, всеки става това, което му е заложено от гените на бащата и майката. Вижте циганите, 500 години живеят тук и все още са по-близо до маймуните.

Като учител мога лесно да отговоря на въпроса от заглавието - Никакви. Детето не е телефон, за да му се качва софтуеър от математика и езици, за да стане успешно някой ден и да изкарва много пари или да емигрира на Запад. Оставете децата да си изживеят детството с това, което на тях им се прави. Те сами ще дадат знак какви умения са им нужни. Просто следете и помагайте.

Децата ще изживеят детството си забили нос в телефона, ако ги питаш тях...

Еми няма лошо. Някои може да станат геймъри, други програмисти,трети лентяи. Общо взето, същото като сега.

Учител към учител да попитам - а традиционното училище ли ще подготви децата за новата действителност? Нека такива дефинитивни мнения дават преподаватели по ментална аритметика от колкото странични наблюдатели.