1967 e година, наситена със събития. Много от тях противоречиви.

Това е годината на "Огън и лед", както я нарича професор Виктор Брукс - от войната във Виетнам и началото на Super Bowl, през първата извършена сърдечна трансплантация, до пускането на "Бони и Клайд" в кината и на култовия "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band" на Бийтълс.

Същата тази 1967 дава живот на някои от най-емблематичните звездни личности на нашето време— Борис Бекер, Джулия Робъртс, Кърт Кобейн, Филип Хофмaн, Ванила Айс и др.

В същата тази 1967, белязана от много драматични промени, в Швеция трима приятели създават своята "революция" - Marc O'Polo.

Историята на бранда започва с двама шведи, един американец, ягода на рекламен постер и едно "О".

Оттогава до днес са минали много години - 51, за да сме точни, и въпреки това през тези почти 6 декади, брандът следва една единствена концепция - тази от 1967.

Изчистен дизайн и линии. Когато през 70-те марката дава живот на легендарната блуза с познато лого и дръзва да използва качулки и ципове в линиите си, прави революция и с право е забелязана. По онова време циповете присъстват основно в спортното облекло, но не и в ежедневието.  Резултатът - младежта на 70-те и 80-те се влюбва в тази изчистеност. Акцентът пада само върху същественото.

Според философията на немската марка с шведски корени една модна марка от техния ранг трябва да позволява на своите клиенти да изразят своята индивидуалност, да насърчава дързостта, като следва модните тенденции, но без да пренебрегва своята история и вкус.

Затова не е случайно, че лицата, които са посланици на марката през годините, са ярки личности със своя кауза и индивидуалност.

Годината е 2013

Marc O'Polo представят новия си слоган "Follow your Nature". А двамата посланици, внимателно подбрани да илюстрират колекциите на марката и ярката индивидуалност и класа на клиентите си, стават легендарният Джеф Бриджис и прекрасната Амбър Валета.

Джеф Бриджис е актьор, певец и продуцент.  Филмите му вероятно са във всеки един списък с "Филми, които да гледам преди да умра".  Но не това е основната причина, поради която е избран за лице на Marc О'Polo. А силната му ангажираност и присъствие по отношение на проблеми, които засягат социалното ни ежедневие.

Кампанията е заснета от Марио Соренти толкова перфектно. Всяка бръчка, всяка емоция, всяка история от живота на Бриджис сякаш е на лицето му, в очите му.

Джеф, облечен в Marc O'Polo, е секси и мъжествен, което го прави даже още по-истински в очите на зрителя. Сякаш виждаш как е в мир със себе си, но и прокрадващата се  категоричност и увереност.

Годината е 2014

Джеф продължава да бъде посланик на марката, заедно с Ума Търмън, която представя женската линия.

Uma thurman, Ума

Същата тази година Бриджис създава специална колекция тениски в специална серия Bridges x Marc O'Polo, а част от приходите отиват за "Institute of Compassionate Awareness", Santa Barbara. Колекцията носеща името "chari-tee", представлява линия концептуални тениски с провокация и слоган. Всяка една застава зад една идея, една дума, представяща тази идея, като всяка дума завърша с "tee" - в това число "simplici - tee", "beau-tee", "liber-tee".

Годината е 2015

Актьорът Джош Хартнет и правнучката на Хемингуей - Дри Хемингуей, са следващите две лица, които са избрани да илюстрират ценностите на бранда: силни личности, индивидуалисти, които остават верни на себе си и следват своята история докрай.

Снимка : Marc O'Polo

Дри е много неща - актриса, модел, балерина - супер талантлива, от онези хора, притежаващи детско непресъхващо любопитство, вечно някъде, непрекъсното движеща се, тя се оказва идеалното лице за "Sense of Place" линията.

Кой друг освен Джош може да бъде по-подходящ за нейния Marc О'Polo двойник. Актьорът е толкова наясно с това кой иска да бъде, че буквално изумява Холивуд, когато решава да се завърне в родния си град в Минесота, за да е близо до корените си. За него това е важна крачка, която му помога да е здраво стъпил на земята и в същото време да не губи фокус от важните за него неща.

Снимка : Marc O'Polo

Въпреки различията, тези двамата имат нещо общо, което е супер важно: и двамата, застават зад изборите си, следват пътя, който са избрали, а за нас остава да гледаме, къде ще ги отведе.

Снимка : Marc O'Polo

Не може да не забележим как и двамата носят тази модерна, градска лекота, която е толкова характерна за марката Marc O'Polo.

"Urban ease" - харесва ми как звучи, а "You"re My Trill" e една от най-яките реклами на бранда.

Годината е 2016

"Най-секси мъжът в Дания" - така доста често определят Мадс Микелсен.

Всъщност от "Le Chiffre" в "Казино Роял", до "Ханибал", Мадс е надарен с това да бъде "фантастичният злодей".

Снимка : Marc O'Polo

През 2017 Питър Линдберг го увековечава като едно от иконичните лица на Marc О'Polo.

Магнетичен, суров, но толкова харизматичен, Мадс носи онази скандинавска душа, пълна с традиционни ценности. Говорейки за тях пред камерата на Линдберг, нямаш друг избор освен да се влюбиш в него отново.

Снимка : Marc O'Polo

И отново. Партнира му Лара Стоун.

Годината е 2017

А  брандът отбелязва своята 50-а годишнина в колаборация с брит певеца и дизайнер Роби Уилямс.

Уилямс анонсира това сътрудничество с видео в Инстаграм, на което той и съпругата му Айда дискутират дали мъжете трябва да се обличат в розово.

И двамата са облечени в Robbie Williams x Marc О'Polo. Постът под видеото категорично дава отговор: "A confident man wears pink! Can"t wait to present my 50th anniversary sweater edition with #marcopolo on Thursday in Munich... #MOPxRobbie #MOP50" (от англ. Увереният мъж носи розово! Нямам търпение да представя моята колекция пуловери за Marc o'Polo по случай 50-ата им годишнина, в четвъртък, в Мюнхен.).

Снимка : Marc O'Polo

Кампанията отново е дело на Питър Линдберг в къща около Темза в Лондон.

Годината е 2018

Зведният тандем на 2018 включва две много любими лица - Андрю Купър и Еди Кембъл.

И двамата са англичани, и двамата имат успешна кариера, но по-важното е, че притежават онази така специфична ярка персоналност, че няма начин да останат встрани от бранд, който споделя същите ценности.

Безспорно Андрю Купър е супер елегантен, изискан и много красив в ролята си на аристократичния Бек от "The Royals".

Но освен актьор, той е предприемач, модел, посланик на здравословния и активен начин на живот.

Известен като "Juiceman" заради компанията, която основава преди около 9 години, когато се мести в Чешър, Англия, за по-здравословен, устойчив и отговорен към средата и природата живот.

Купува стара ферма за плодове, сокоизтисквачка и започва да експериментира с рецепти за фрешове. Както се случва в подобни истории, семейството и приятелите започват да искат доставки и така се ражда концепцията за "Juiceman", както Купър казва - "аз бях здравословната версия на млекар".

Така Купър създава не само компания, която прави вкусни фрешове, но устойчив бизнес с кауза и идея.

" I have a good taste for life..." с така типично секси брит акцент започва видеото му за есенно-зимната колекция на Marc О'Polo за 2018. Топли есенни тонове. Богати на контрасти. Непринуденост. Прямота. Всичко е толкова естествено и истинско, и някак близко. Все едно Купър споделя на приятел. Без поза.

Еди Кембъл e облечена с вълнен пуловер и разказва за страстта си да колекционира коне и неотворени писма. Млада, пълна с живот, без грим. Толкова естествена. "Ненарочно лоша, но всъщност добра" - казва тя за себе си в отговор на въпроса, как би се описала.

Еди е лице на женската есен-зима 2018 колекция на марката. И с право.

Само на 28 години, тя е повече от хубаво лице.

Нейната "English Rose Beauty", деликатният ѝ аристократичен силует, класическото ѝ образование в едно от най-добрите училища, безспорната ѝ британска чаровност и ярка индивидуалност я правят едно от най-специалните лица на модните подиуми.

Еди е още тийнеджърка, когато се появява в английския "Vogue" в статия за младите и нови лондончани, които да следиш.

Еди Кембъл е момичето, което съчетава толкова много образи - на модел, на жокей, на активна и независима жена с блестяща кариера, на защитник на човешките права. Един съвременен Marc O'Polo.  

Фотограф: Сирма Маркова за #URBN.dir.bg

В есен-зима 2018 колекция има нещо супер аристократично, с бохемски привкус, облечен в плетива, удобни палта и класически материи като деним и вълна. Няма как да сбъркаш с нея.

А всеки клиент от средата на декември в магазините на марката у нас ще бъде посрещнат с чаша греяно вино. Съвсем в духа на Коледа. Нали?

Ето и няколко визии от последната колекция на марката, която стилистката на #URBN подбра.

Фотограф: Сирма Маркова за #URBN.dir.bg

Marc O'Polo в цифри:

  • Към момента марката представя своите колекции в над 30 страни по света, в над 2500 магазина.
  • 300 000 са клиентите, които са част от програмата за лоялност на бранда, а в България техният брой е над 5000 души.
  • 120 000 снимки се обработват в студио по време на кампания за бранда.