Kaufland България продължава да насърчава справедливата търговия и условия на труд за фермерите чрез продажбата на сертифицирани продукти по стандарта Fairtrade. Kaufland предлага на своите клиенти във всичките си обекти в страната био банани с международен Fairtrade сертификат под бранда K-Bio, както и редица шоколадови продукти, сертифицирани по стандарта Fairtrade.

Какво всъщност означава Fairtrade сертификацията? Повече за нея и за успешното партньорство между Kaufland и Fairtrade International разказват в съвместно интервю Гергана Димитрова, мениджър "Корпоративни комуникации и корпоративна социална отговорност" в Kaufland България и Николас Легер, глобален директор категория "Банани" във Fairtrade International.

В Kaufland предлагате био банани с Fairtrade сертификация. Защо решихте да предложите на клиентите си такъв продукт?

Гергана Димитрова: Днешният български потребител все повече се интересува от редица критерии, които определят решението му за покупка. Сред основните фактори при избора му са качеството на продукта и неговата цена, но не само: днес клиентите ни се интересуват от произхода на продуктите, от сертификациите, които притежават и от условията, при които са произведени. Голяма част от потребителите търсят продукти с кауза и начини, чрез които да пазаруват отговорно. Ние отговаряме на това търсене, като обогатяваме нашия асортимент с качествени продукти с редица международни сертификации. Fairtrade био бананите са пример за такъв продукт. Чрез тях даваме възможност на нашите клиенти с малки действия да оставят своя принос върху формирането на справедлива търговия и по-добри условия на живот и труд за хората в развиващите се държави в света, каквато е Еквадор, откъдето идват нашите био банани.

Каква добавена стойност носи Fairtrade сертификата по отношение на био бананите?

Nicolas Leger: Във Fairtrade вярваме, че най-добрият начин за намаляване на бедността по света е чрез изплащане на справедлива цена на земеделските производители за тяхната продукция. Стандартите на Fairtrade са предназначени да защитят правата на работниците в големите плантации, където се отглежда по-голямата част от бананите за износ. На производителите на сертифицирани Fairtrade банани се заплаща съгласно стандартa Fairtrade Minimum Price (FMP) - минимална цена, която търговецът е длъжен да плати. Тази цена е съобразена с региона и местните условия и има за цел да покрие средните разходи за устойчиво производство на фермерите. FMP стандартът възпрепятства закупуването на продукцията на цени, по-ниски от разумните, като по този начин се намалява бедността в развиващите се страни, а производителите на био банани получават по-добър доход за своето производство.

снимка: Kaufland

Освен че производителите и работниците в плантациите за био банани отглеждат продукцията и работят при справедливи условия на заплащане и труд, благодарение на Fairtrade сертификацията те получават и допълнителни финансови премии по стандарта Fairtrade Premium. Това им позволява да инвестират както в развитие на своя бизнес, така и в обществени проекти по техен избор. Те често използват тази финансова подкрепа за да обновят жилищата си, да осигурят образование на семействата си или да подобрят инфраструктурата в своите населени места.

Каква е добавената стойност от Fairtrade сертификацията за крайния потребител?

Fairtrade International: Когато потребителите купуват продукти с марката Fairtrade, тяхната покупка допринася за подобряване на живота на работниците и фермерите зад тези продукти. С повече от 30 години опит в определянето на икономически, социални и екологични стандарти в полза на фермерите и работниците, Fairtrade е най-доверената и международно призната организация за сертифициране. Скорошно проучване в над 15 държави показва, че от над 15 000 анкетирани потребители повече от 70% се доверяват на етикета Fairtrade.

снимка: Kaufland

Защо е важно партньорството между Kaufland и Fairtrade International?

Гергана Димитрова: Предлагането на сертифицирани Fairtrade продукти е част от корпоративната ни социална отговорност и поредна стъпка от последователната ни политика да насърчаваме справедливата търговия. Чрез партньорството с Fairtrade International Kaufland се ангажира с намаляване на бедността в развиващи се райони, подкрепя устойчивото производство и дава на своите клиенти възможност за избор на продукти с кауза. Освен био банани, Kaufland предлага в асортимента си разнообразие от шоколадови изделия, закуски и печива под марките K-Classic и K-Bio, сертифицирани по стандартите Fairtrade и Fairtrade Cocoa. С покупката на продукт с лого на Fairtrade от портфолиото на Kaufland, нашите клиенти допринасят за подобряване условията на живот и условията на труд на малките производители, фермери и работници в развиващите се райони в света.

Fairtrade International:

снимка: Kaufland

Партньорството на Kaufland с Fairtrade е доказателство за тяхната силна ангажираност към формирането на устойчива търговия. Все повече потребители днес се интересуват от произхода на продуктите, от условията, при които те са създадени и от тяхната независима сертификация. Стандартите за справедлива търговия се отнасят до справедливи цени, защита правата на човека, опазване на околната среда и биоразнообразието. Чрез съвместната ни работа Kaufland България дава възможност на своите клиенти да допринесат за по-добри условия на живот и труд за малки и средни производители, фермери и работници по целия свят.

 

*съдържание на Каufland