Кампания на Иван и Андрей възмути социалните мрежи
Какво притесни потребителите на Фейсбук
Движението за национална кауза (ДНК) с инициатори тв звездите Иван Христов и Андрей Арнаудов започна информационна кампания срещу демографската криза в страната. Посланията под надслов "Направи го сега" предизвикаха противоречиви коментари в социалните мрежи.
Едва ли има човек, който отваряйки си Фейсбука, да не попадне на многобройните постове, свързани с кампанията и стотиците коментари, които "валят" под тях.
Потребителите масово публикуват снимки с дисплеи, които вече добиха широка популярност.
"Важното е не децата и майките да имат права, важното е бройката им да е по-голяма - това е посланието на тази фалшиво позитивна кампания", пише Силвия Недкова във Фейсбук.
Елисавета Белобрадова, една от основателките на сайта "Майко мила", на свой ред коментира:
"Около тази организация и кампаниите ѝ има много дебилни послания, пълно малоумие, популизъм и манипулации, но в края на краищата поколенията се сменят. Идват други жени и след десет години със сигурност няма да се зарадвам на внуче. Или да не се зарадвам. Внуците са работа на децата ми. Аз бих се радвала да са добре и щастливи и здрави."
Кристина Домозетова, която направи своя кампания, основана на една от визиите на проекта, публикува свои снимки, на които носи сутиен с чашка "C", добави:
"Тук съм, за да обявя на #иваниандрей, че:
1. Телата са си наша собственост, а не средство за демографска политика;
2. Децата не са аксесоар и стока;
3. Цинично е да говориш за по-висока раждаемост, когато здравеопазването и образователната система са на такова ниво и наблюдаваме ужасяващи престъпления, свързани с домашно насилие;
А, и нещо друго:
4. Чашката на сутиена е C за кратко. След две кърмения става чашка L as in LONG."
Историкът Емил Джасим също реагира остро:
Dir.bg потърси Иван Христов от ДНК, за да разбере какво мислят организаторите на кампанията за отзвука, който предизвикаха посланията им в социалните мрежи, но той отказа коментар.