Една от най-модерните теми в днешно време е тази за половата идентичност и изглежда, че Клер Уейт Келър е решила да влезе смело в този разговор.

Вижте снимки >>

Дизайнерката, която битанската херцогиня Меган избра, да изработи сватбената ѝ рокля, разказа, че вдъхновение за нейното шоу за Givenchy е бил животът на швейцарската писателка Анемари Шварценбах. Тя твори през 30-те години на 20 век и от ранна възраст нарушава нормите, като се облича като момче, а също и като момиче. Създаването на колекция, която е нутрална по пол обаче не е това, което интригува Келър. Тя се интересува от това как една жена, привлечена от мъжката си страна, определя женствеността си.

"Чувствах, че има нещо интересно във факта, че полът е много актуален въпрос, но в историята на Шварценбах имаше нещо, което говори за друг вид женственост."

Снимките на Шварценбах показват една елегантна жена с къса, спретната прическа, която очевидно предпочита момчешките кройки и спортното облекло, но не се противопоставя и на вечерните тоалети. Тя е проекция на увереност, усещане за лекота в собствената си кожа и чувственост. Очевидно е и че е съблазнителка.

Уейт Келър успява да хване майсторски това усещане. Моделите, които откриха шоуто, имаха къса коса като Шварценбах. Те се движеха бързо в силни дрехи с изявена женственост, но без излишен блясък.

Всички рокли в колекцията отразяваха женствена изтънченост. Някои от тях бяха по-разголени, но все пак сдържани. Други предлагаха покрито тяло с акцент върху раменете, където Уейт Келър бе поставила флорални и холограмни принтове, които да подчертаят раменете и ключиците. Това придаваше на роклята аристократична осанка, без да добавя допълнителен обем или широчина.

Снимка: AP/БТА

Снимка: AP/БТА

ИЗБРАНО