В технологичния век често се оказва, че модните тенденции се диктуват от знаменитостите, техните предпочитания, вкус или финансови отношения. Всеки тоалет, носен от известна личност, има собствен живот не само в истинския свят, а и в интернет пространството. Представяме ви класацията, която показа кои са най-влиятелните личности в модно отношение и как са повлияли на феновете си.

Вижте снимки >>

Кайли Дженър

2018 бе годината на Кайли. 21-годишната представителка на клана Карадашиян изгради империя за продукти за красота и има 115 милиона последователи. Тя стана майка за първи път и се превърна в милиардер. Тя е истински моден хамелеон. Името ѝ е провокирало повече от 2 млн. търсения - от горнища Adidas и очила Dior до бельо Victoria's Secret и мини-рокли Alexander Wang. Розовата рокличка, с която се появи на рождения си ден е накарала феновете ѝ да търсят "розови рокли" със 107% повече в следващите 48 часа.

Ким Кардашиян

Ким Кардашиян направи история тази година, като получи наградата на Съвета на американските модни дизайнери за инфлуенсър. 2018 г. е и годината, в която направи модерни шортите за колело, даде тласък на неоновите бански и върна на мода дебелите езици от 90-те години. Тя съживи логото на Fendi, когато се появи облечена отгоре до долу в дрехи на бранда и му помогна да вдигне търсенето с 16%.

Меган Маркъл

Ефектът "Меган" продължава да се разраства по целия свят. Сватбените ѝ дрехи предизвикаха огромното търсене на Givenchy и Stella McCartney, а дневните ѝ тоалети накараха милиони купувачи да опитат деколте тип "лодка" и рокля тип "сако". Като цяло, ако Меган носи дрехите на някой дизайнер, брандът ще бъде с повече от 200% по-търсене в интернет през следващата седмица.

Карди Би

Рапърката Карди Би бе едно от най-разпознаваемите лица на Седмицата на модата в Ню Йорк тази година. На ревюто на Alexander Wang тя седеше до Ана Уинтур и предизвикваше търсене на всеки дизайнер, който носеше - от Christian Sirano до Jeremy Scott. Тя повлия на клиентите във всички ценови класове. Тя подкрепи и бранда FashionNova, което му даде сериозен тласък.

Бионсе

Тази година Бионсе стана първата чернокожа жена, която е била хедлайнер на фестивала Coachella, а жълтият ѝ суитшърт Balmain предизвика ръст в търсeнето на жълти суитшърт с 58%. А розовият костюм от видеото ѝ "Apeshit" се оказа определящо за търсенето на розови костюми през лятото.

Серина Уилямс

Противоречивите спортни екипи на Серина се превърнаха в голяма модна атракция на US Open тази година. Черната ѝ рокличка Nike, която приличаше повече на облекло на балерина, отколкото на тенисистка, се оказа, че е голям тласък в търсенето на "черни тенис поли" и "черни тенис рокли" с цели 108%.

Киара Ферани

През септември мега инфлуенсърката се омъжи за рапъра Fedez в рокля Dior. Благодарение на епичното отразяване на сватбата ѝ за нейните 15 милиона последователи в социалните мрежи плюс хилядите публикации в медиите, през следващата седмица са отчетени 109% търсения на Dior.

Блейк Лайвли

Блейк Лайвли стана нещо като посланик на костюмите тази година. По време на промоционалната обиколка на филма A Simple Favor нейният кремав костюм Ralph Lauren вдъхнови над 4000 търсения през следващата седмица.

Риана

Миналогодишната най-влиятелна знаменитост в модата - Риана, тази година се фокусира върху развитието на нейната империя, като пусна някои доста сериозни заявки в областта на продуктите за красота и бельото. Нейната рокля Saint Laurent, която избра за рождения си ден, бе разпродадена по целия свят.

Ариана Гранде

С нейните 130 милиона последователи в Инстаграм можем да кажем, че Ариана има армия от фенове, вманиачени в нейния стил. Тя предизвика хиляди търсения на брандове като Reebok, Burberry и Vera Wang тази година, а благодарение на ефекта "Ариана" големите суичери се търсят все повече и повече от година на година.