Суетата е вечна тема, която присъства постоянно в живота. Модната индустрия винаги е била много облагодетелствана от тази човешка слабост. Но за да си фактор в модата трябва или да си вече утвърдено име, или да си изключителен новатор, който се е сетил за нещо преди всички останали.

Вижте снимки >>

Има модни къщи обаче, които никога не разчитат на старата слава. Техните представяния винаги са забележителни, за тях се говори дълго, след като са отминали, и има защо.

Тази година Chanel направи плаж насред парижкия "Гран Пале", а моделите ходиха боси по пясъка и "морето" къпеше краката им. Карл Лагерфелд пък направи неочаквана поява без емблематичните си тъмни очила, въпреки "слънчевата" атмосфера, която сам създаде, във френската столица.

И като сме на тема вода, няма как да не споменем ревюто на L'Oreal, отново в Париж, което бе на платформа в Сена, а на подиума се появиха звезди от ранга на Анди Макдауъл и Ева Лонгория. Все пак истината е, че брандът бе заложил повече на шоуто, отколкото на модата.

Други модни къщи също решиха да заложат на природните стихии, представяйки колекциите си през годината. Gucci показа круизна колекция в древния некропол във френския град Арл на фона на огньове и камбанен звън. Творческият директор Алесандро Микеле бе съчетал елементи от дамската и мъжката мода.

Жан Пол Готие, който наскоро обяви, че се отказва от кожата заради начина, по който се убиват животните, представи провокативна колекция на Седмицата на висшата мода в Париж. По време на ревюто дефилираха пушещи манекенки, а шоуто бе открито с песента "Cigarette" на Жак Ижлен. Дизайнерът изпрати също послание за свобода. "Става дума за свободата да пушиш или да не пушиш", отбеляза той.

И докато някои се вдъхновяват от ежедневни теми като тютюнопушенето, ливанският дизайнер Ели Сааб бе потърсил музата в произведенията на големия испански архитект Антони Гауди. Сааб сподели, че е изследвал "връзката между светлината и естествени форми и структури", която може да бъде открита в една от най-известните сгради на Гауди в Барселона La Pedrera.

Американецът Ким Джоунс, който преди работеше за Loius Vuitton, представи първата си колекция мъжка мода за Dior, чиито мотиви бяха заимствани от порцеланов сервиз, принадлежал на Кристиан Диор. както и Gucci, Dior бяха съчетали елементи от мъжката и дамската мода, а Джоунс обясни: "През 2018 г. това не е никакъв проблем. Където и да отидете, ще установите, че когато става дума за избор на облекло, младежите нямат предразсъдъци. Такава е днешната мъжка мода."

Риана пък буквално взриви аудиторията в Ню Йорк с впечатляваща колекция от бельо и спално облекло, наречена "Диви и готини". По подиума дефилираха манекенки с всякакви цветове на кожата или на косата, някои от тях кльощави, а други закръглени, както и два модела в напреднала бременност. Бельото бе за всякакви вкусове, от ултраженско до мъжко през унисекс. Моделите бяха във всякакви възможни цветове.

И накрая, но не на последно място бе дългоочакваното шоу на Ангелите на Victoria's Secret. Въпреки тенденциите към разчупване на табутата и представяне на всякакви модели, големият бранд, който представя култовите си продукции от 1995 г. насам, продължава да залага на топ манекенки с фини и сексапилни тела. Тазгодишното издание бе белязано от края на епохата "Адриана Лима". Това последното, 19-то шоу за красавицата, която дори се разплака от вълнение на подиума.