Инвестиционна компания купи правата върху хитове на Уитни Хюстън
Покупката им е част от проект на стойност 2 милиарда долара за навлизане на пазара на музикалните авторски права в партньорство с лейбъла "Primary Wave"
Инвестиционната компания "Brookfield Asset Management" придоби авторските права върху хитовите песни на Уитни Хюстън "How Will I Know" и "I Wanna Dance With Somebody (Who Loves Me)", пише в. "Financial Times".
Покупката им е част от проект на стойност 2 милиарда долара за навлизане на пазара на музикалните авторски права в партньорство с лейбъла "Primary Wave".
Компанията е закупила общо около 60 песни, написани от Шанън Рубикам и Джордж Мерил - дуото, което стои зад двата хита на Хюстън, за сума между 50 и 100 милиона долара, според източници, запознати със сделката. Рубикам и Мерил изпълняват и свои собствени композиции като дует с името "Boy meets girl", като например "Waiting For A Star To Fall", издадена през 1988 г.
"Brookfield Asset Management" е поредният финансов гигант, който навлиза на пазара за закупуване на песни.
"Това е едно от най-големите ни придобивания", заяви изпълнителният директор на партньорите от "Primary Wave" Лари Местел. "Подобно на творбите на Баския и Уорхол, това са уникални произведения на изкуството, които носят много приходи", каза той.
Възходът на стрийминг платформи като Spotify увеличи инвестициите в музикалния бизнес и броя на сделките за закупуване на правата върху популярни парчета, които генерират големи авторски възнаграждения.
Носителката на шест награди "Грами" Уитни Хюстън, която почина през 2012 г. на 48-годишна възраст, беше една от най-успешните звезди в историята на поп музиката, припомня БТА. След като подписва договор с музикалния магнат Клайв Дейвис, изпълнителката записва поредица от поп-соул хитове през 80-те години на миналия век. Сред тях е и оглавилият класациите албум "Whitney", включващ популярния сингъл "I Wanna Dance with Somebody (Who Loves Me)".
След като през 2019 г. закупи 50 процента от творческото наследство на звездата, музикалната компания "Primary Wave" работи за увеличаване на приходите, генерирани от музиката на покойната певица. Лейбълът продуцира биографичен филм, който ще излезе на екран следващия месец, и използва името на Хюстън за линии парфюми и козметика.
"Primary Wave" притежава каталозите с песни на музиканти като Принс, Боб Марли, Стиви Никс, Джеймс Браун, Рей Чарлз.