Виктория Георгиевa - VICTORIA, ще бъде българският представител на Евровизия 2020. Това обявиха от БНТ и партньорите им в проекта от Ligna Group на специална пресконференция. Младата певица ще бъде 13-ят български участник в надпреварата.

Вижте снимки >>

VICTORIA се отличава със специфичен глас и изграден собствен музикален стил. Най-новият ѝ хит "I Wanna Know" беше представен в края на юни и се оказа трамплин към първия ѝ договор за международно разпространение. Той бе подписан през септември с британската компания Ostereo.

"Много съм развълнувана, че получавам шанс да представя страната", сподели VICTORIA. "Няма по-голяма чест за един артист! За мен това участие е преди всичко огромна отговорност и привилегия, защото музикатa е начин да изразя себе си и това, в което вярвам. Нямам търпение да споделя с всички новите си проекти. Благодаря на БНТ, че повярва в мен!"

Проектът се реализира като публично-частно партньорство между БНТ и Ligna Group. Компанията е създател на креатив хъба MISSIA23, чиято цел е да обедини професионалисти, компании и проекти от различни области на креативната индустрия - дизайн, фотография, кинематография, звукозапис и други. Големите цели пред партньорството между Българската националната телевизия и компанията, ръководена от Геновева Христова и Анелия Касабова, са изграждането на положителен имидж на България, позиционирането на страната ни на голямата европейска сцена, както и осигуряване на възможности за международна изява на професионалисти от българския музикален бранш.

Очаква се българската песен на Евровизия да бъде представена в началото на месец март 2020 година, като успоредно с това се работи и по първия самостоятелен албум на VICTORIA, който се планира да излезе веднага след края на конкурса. Тазгодишното издание на музикалната надпревара ще се проведе на 12, 14 и 16 май и ще се излъчва на живо по БНТ1. На 28 януари ще се изтегли жребий, на който ще стане ясно в кой от двата полуфинала ще участва България.

Генералният директор на БНТ Емил Кошлуков заяви по време на събитието:

"Радвам се, че отново сме на Евровизия и искам да благодаря на нашите партньори от Ligna Group. Това публично-частно партньорство отваря нови възможности за развитие на българската креативна общност, а за БНТ е шанс да задълбочи отношенията си с важна и влиятелна международна организация като Европейския съюз за радио и телевизия. Сигурен съм, че VICTORIA ще бъде един достоен наш представител в Ротердам. С това си решение БНТ отговаря на призивите на взискателната си младежка аудитория, която е основната движеща сила на този конкурс. Смятам, че подновеното ни участие на Евровизия е една добра новина и в контекста на 60-ата годишнина на телевизията".

Управляващият директор на Ligna Group и основател на креативния хъб MISSIA23 Геновева Христова също заяви, че е горда с подновеното участие на страната ни на Евровизия:

"Това е голяма възможност, благодаря на БНТ за доверието! Сигурна съм, че имаме всички необходими предпоставки да представим България достойно и на високо ниво. Вярвам, че този конкурс трябва да бъде използван пълноценно за развитието на музикалната ни индустрия. Нашето усилие е да обединим креативните хора в България и да търсим заедно реализация на международния пазар за българските проекти".

Анелия Касабова, изпълнителен директор на Ligna Group и съосновател на MISSIA23 отбеляза, че това партньорство е от стратегическо значение:

"Участието на Евровизия е поставено в много по-широк социален и икономически контекст и е идеален начин за изграждане на положителен международен имидж на България, като качествен и разпознаваем бранд. От това ще има полза целият български бизнес".

В избора и дистрибуцията на българската песен за Евровизия 2020 се включва и международен партньор с опитен екип в сферата на продуцирането и разпространението на музика. Това е британската компания Ostereo, която има международен опит в обработката на големи информационни масиви с цел анализ, изследване на музикалните пазари и успешното позициониране на авторски музикални продукти. За българското участие на Евровизия 2020 ще се ползва опитът от селекцията при успешните български проекти през 2016 г. - четвърто място за Поли Генова, 2017 г. - второ място за Кристиан Костов през 2018 г. Ще се приложат и утвърдените продуцентски практики в държави като Великобритания, Испания, Белгия, Холандия, Австрия и други страни. Вече се работи усилено по създаването на песни, като предстоят няколко работни сесии на VICTORIA в България и чужбина с успешни музикални продуценти и композитори.

Партньори в начинанието са още радиото за българска музика БГ Радио, българското издание на Forbes, неправителствената организация "Тук-Там", креативната академия Arc Academy и продуцентската компания Entiendo.

Снимка: Официален профил в Instagram

VICTORIA е от Варна. Участвала е в четвъртото издание на шоуто за таланти X-Factor България, където достига до топ 5. След това започва самостоятелна кариера и издава няколко самостоятелни песни като част от музикалната компания Monte Music. От пролетта на 2018 г. е независим артист и издава два сингъла - "Странни времена" и "I Wanna Know", като вторият е продуциран в Лос Анджелис с екипа, работил със Зейн (ZAYN) и други утвърдени артисти на световния музикален пазар. Същият проект е избран сред 500-те кандидати на испанския фестивал "Melboss Open" в Мадрид, Испания. Това я прави първият източноевропейски артист на такова престижно събитие. През лятото на 2018 г. завършва летния курс на университета Бъркли във Валенсия.

Ligna Group е сред водещите европейски компании в областта на интериорния дизайн и обзавеждане. В последните шест години са реализирани над 10 000 проекта за водещи световни хотелски вериги в лицето на Hilton, Novotel, Marriott International, ACCOR Group, L'Oréal, LIDL, Carrefour, Toyta, Pego и други. В богатото портфолио на предприятието влизат още мащабни проекти за обзавеждане на 3500 шоурума на автомобилния производител "Ситроен", както и 2900 офиса на Френските пощи.

MISSIA23 събира под своя покрив редица компании и организации като продуцентската компания Ligna Studio, неправителствената организация с фокус върху българските общности в чужбина "Тук-там", студиото за бизнес иновации и организационна трансформация Launch Labs, фондацията в подкрепа на социалното предприемачество в България Reach for Change, Българо-британската бизнес асоциация (BBBA), българското издание на списание Forbes, както и екипът на Антъни Христов, арт директор на PIXAR за анимационните хитове Wall-E, Finding Nemo и The Incredibles 2. Най-новото попълнение в редиците на хъба е Entiendo, която се занимава с продуциране, стратегическо развитие и управление на проекти в сферата на медиите, телекомуникациите и търговията.

Ostereo е британска компания с основна дейност в сферата на музикалното разпространение и продуциране, която е базирана в Лондон и Манчестър. В основата на дейността на фирмата е музикалното разпространение, базирано на анализ на огромен обем от данни и информация от различни пазари. Иновативният подход на Ostereo води до изключително бързото развитие на предприятието, което в момента работи с най-добрите музикални професионалисти на британския пазар.

БГ Радио е собственост на Fresh Media Bulgaria, която фокусира усилията си в радиобизнеса. В България, компанията управлява и радиостанциите Radio Energy, Радио Nova, Радио 1, Радио 1 Рок, Вероника, Радио City и CITY TV. Една от основните цели на БГ Радио е да подпомага и подкрепя българската музика. Всяка година радиото организира връчването на Годишните Музикални Награди на БГ Радио. Призовете се утвърдиха като най-престижните отличия за българските поп и рок музиканти.

Евровизия е песенен конкурс, който се организира ежегодно от Европейския съюз за радио и телевизия (EBU). Първото му издание е през 1956 и от тогава се провежда без прекъсване до ден днешен. Основните цели на Евровизия са да даде видимост на европейските автори и изпълнители, както и да промотира развитието на различните дисциплини от креативния сектор в Европа. Конкурсът се гледа от над 200 милиона зрители, както и все повече в дигиталните платформи. Традиционно Евровизия се излъчва и извън Европа в държави като Австралия, Китай и други. През 2019 популярната платформа Netflix закупува правата за излъчване на конкурса в САЩ. През 2020 домакин на 65-тото издание на музикалната надпревара ще бъде холандският град Ротердам.