Отиващата си 2023-та бе много богата, поне що се отнася до музика. След застоя на пандемията и постпандемичния порив да бъде издадено всичко, което изпълнителите са създали през нея, през тази година артистите успяха да си поемат глътка въздух, което доведе до някои от иконичните и наистина заслужаващи внимание песни в кариерата им.

От странния, новаторски поп на Каролин Полачек до мрачните химни за разбитото сърце на Boygenius, през завръщането на легендите Rolling Stones и Metallica до Дрейк и Ед Шийрън.

Paramore се завърнаха през февруари след почти шестгодишна пауза с шестия си албум "This Is Why", където музикантите наблягат още повече на рок и пънк. Според сайта Metacritic "това е най-добрият албум на триото", а заглавната песен пък е вдъхновена от пандемията.

Британката Ели Голдинг издаде петия си албум "Higher than Heaven" след тригодишна пауза. След като получи отлични отзиви Голдинг го определи като "най-малко личния в кариерата си". Той е позитивен, съсредоточен върху положителните емоции и ескапизма.

Хевиметъл легендите от Metallica пък пуснаха първия си албум с нови песни от 2016 г. - "72 Seasons". Музикантите работили по него по време на пандемията. "По-скоро солиден, отколкото впечатляващ", пише за него The Guardian. Феновете им го определят като "не лек за слушане", но "балансиран" и "страхотен".

Ветераните Rolling Stones също издадоха албум с нови песни за първи път от 18 години. В "Hackney Diamonds" слушаме и Лейди Гага, Стиви Уондър, Пол Маккартни. Има песни с класическото звучене на групата, но дуетът на Мик Джагър с Гага "Sweet Sounds of Heaven" е съвременен, макар и между две легенди.

Очакванията към Луис Капалди за втория му албум "Broken by Desire to be Heavenly Sent" бяха големи, но отзивите са, че той е претрупан и създаден без вдъхновение. Самият Капалди е казвал, че не се стреми към ново звучене и иска да пише същите емоционални песни за любовта и загубата.

Оливия Родриго бе подложена на голям натиск преди "Guts", издаден през септември. Трудно е да надмине "Sour", албума, който я направи звезда през 2021 г. Но с "Guts" тя показа, че още има какво да каже отвъд тийнейджърските терзания. Гласът й е впечатляващ, като тя умело комбинира лаконичността и мелодичността на попа и взривовете на рока, пише БТА. 

Албумът "SOS" на SZA, с който тя доминира през цялата година, всъщност е издаден през декември 2022 г. Жанрово песните са разнородни - комбинират R&B, хип-хоп, поп, фолк, инди рок. Той стана първият R&B албум, останал на първо място през първите седем седмици от общо 10 непоследователни в класацията на Billboard след "Whitney" на Уитни Хюстън (1987г).

Друга певица, която доминираше през годината е Тейлър Суифт. Тя преиздаде "Speak Now" през юли и "1989" през октомври като "Taylor's Version". С тях и излезлият в края на 2022 г. "Midnights" Тейлър стана най-стриймваният изпълнител в Spitify и Apple Music.

PinkPantheress издаде през ноември дебютния си албум "Heaven Knows". Boygenius дебютираха с "The Record" при отлични отзиви, включително номинация за "Грами". Ед Шийрън предложи два албума "-" и "Autumn Variations". Сам Смит, Дрейк, Хоузиър, Мetro Boomin', Лана Дел Рей, Майли Сайръс - също.

Трудно може да бъде посочен един единствен, който да изпъква през годината, нито да дава насока на музикалните издания. Изявите бяха най-разнородни, като много от изпълнителите се насочиха към индивидуални и интроспективни теми, за да се справят със собствените си проблеми. Други - като Ели Голдинг и Джейсън Мраз, заложиха на жизненост и оптимизъм.