Спомняте ли си, когато на великденските празници ви споделихме, че понякога по-малкото всъщност е повече? Е, това вече не са просто думи, защото кампанията "Добрите яйца" на Hellmann"s Bulgaria постигна страхотен успех и дари на Българската хранителна банка над 22 000 лева за помощ хората в нужда.

Преди два месеца ви разказахме, че изхвърляме на боклука 30% от храната, напълно годна за консумиране, защото я купуваме в количества, в които не ни е необходима. По изчисления на ООН само в Европа разхищението се равнява на 87 тона храна годишно. Сега си представете и всички гладуващи хора.

По този повод производителят на майонеза и сосове от свободно отглеждани кокошки - Hellmann"s Bulgaria пое инициативата да покаже на домакинствата у нас, че разхищението на хранителни продукти е проблем, който не трябва да бъде неглижиран.

В партньорство с разпознаваемите на българския пазар марки - ферма за яйца от свободно отглеждани кокошки "Ангелов" и верига супермаркети "Фантастико", Hellmann"s създаде кампанията "Добрите яйца" или яйцата с кауза, от която взимаме по-малко, но за да допринесем за нещо по-голямо.

Смели решения - смел подход - блестящи резултати

Едва ли някой е предполагал, че водещ бранд като Hellmann"s ще загърби всички норми на рекламата и ще призове потребителите да платят повече, а да получат по-малко. Понякога обаче нестандартните решения и смелият подход надскачат всички очаквания и разбиват стереотипите.

Снимка: Hellmann's

В периода от 15 април до 25 май в търговската мрежа на селектирани магазини "Фантастико" бяха разпространени лимитирани бройки кутии яйца с кауза. Потребителите заплащаха 10 яйца, а получаваха 7, като стойността от липсващите 3 яйца отиваше в полза на Българската хранителна банка. И да, смелите решения определено водят до блестящи резултати, защото в кампанията със собствено дарение се включиха цели 4000 души. Hellmann"s Bulgaria и техните партньори "Фантастико" и ферма "Ангелов" допринесоха за каузата със същото дарение и за малко повече от месец общата сума от всички кутии яйца с кауза достигна над 22 000 лева.

Средствата са дарени на Българската хранителна банка, която следва да ги разпредели за помощ на хората в нужда. Ежеседмично храната, осигурена от от тази организация за различни програми, достига до над 8 000 души, а годишно - до над 20 000.

Ярки хора за ярки каузи

Освен тези великодушни 4000 души, закупили кутия с кауза, в благотворителната инициатива се включиха и няколко български звезди, познати от екрана. "Добрите яйца" подкрепиха актрисата Мария Силвестър, режисьорът Крис Захариев, участничката в готварското предаване MasterChef Лора Капустина и певицата Маги Джанаварова.

Всички те разказаха за каузата на своите последователи в социалната мрежа и сами дадоха примери как да не разхищаваме храната и защо това има глобално значение. Нещо повече - те призоваха хората да преосмислят отношението си към хранителните продукти и своето потребление.

С поглед към бъдещето

Освен приноса към Българската хранителна банка, кампанията на Hellmann"s Bulgaria успя да постави акцент върху световно наболял проблем и да зададе тон за локален разговор, който да приобщи българските домакинства и бизнеса към посланието, че по-малкото понякога значи много повече.

"Добрите яйца" за Hellmann"s се оказаха не само тези от свободно отглеждани кокошки, от които е направена и натуралната майонеза, а и тези, които не остават.


Материалът е предоставен от Hellmann's Bulgaria.