В събота Калифорния стана първият щат, наложил на големите универсални магазини да излагат детски продукти, като играчки и четки за зъби, по полово неутрални начини. Това е победа за застъпниците на ЛГБТ общността, които казват, че розовите и сините цветове на традиционните маркетингови методи принуждават децата да се съобразяват с половите стереотипи.

Новият закон, подписан от губернатора на демократите Гавин Нюсъм, не забранява традиционните секции за момчета и момичета, но задължава веригите да имат полово неутрален сектор, в който да предлагат "разумен подбор" от артикули, "независимо дали са предназначени за единия или другия пол".

Снимка: iStock by Getty Images

Това решение обаче не засяга дрехите, предава "Time". Наредбата ще се прилага само за играчки и стоки за грижа за детето, включващи продукти за хигиена и хранене. Освен това тя се отнася само за обекти, в които работят най-малко 500 служители, така че малките магазини са освободени от мярката.

Депутатът Евън Лоу, демократ от Сан Хосе, който е автор на законопроекта, заяви, че е "изключително благодарен" за приемането му, след като в миналото бе отхвърлен на два пъти - през 2019 г. и 2020 г. Той обясни, че се е вдъхновил за изготвянето му от 10-годишната дъщеря на една от служителките му, попитала майка си защо някои продукти са "забранени" за нея, понеже е момиче.

"Трябва да спрем да заклеймяваме кое е правилно за двата пола и просто да оставим децата да бъдат деца", каза Лоу. "Надявам се, че този законопроект ще насърчи повече фирми в Калифорния и САЩ да избягват остарелите стереотипи."

Снимка: iStock by Getty Images

Въпросният закон ще влезе в сила през 2024 г., а компаниите, които не се съобразят с него, ще бъдат глобени с 250 щатски долара при първо нарушение, като за всяко следващо ще трябва да платят двойно по-голяма сума - 500 долара.