Хроничното недоспиване заради ранното начало на учебните занятия влияе върху психиката на подрастващите.

Учени под ръководството на Орасио де ла Иглесия от Вашингтонския университет установиха, че пренасянето на учебните занятия за по-късен начален час повишава успеваемостта на учащите се и влияе върху качеството на съня им, съобщава списание "Сайънс адвансис", цитирано от БТА.

Било констатирано, че учениците си лягат по-късно не заради продължителното ползване на смартфони и различни джаджи, а заради половото си съзряване, което е съпроводено със смяна на биологичния часовник.

Изследването обхванало две групи тийнейджъри в училища в САЩ през 2016 г., като учебните занятия на 94-ма ученици започвали в 7 ч. и 50 мин., докато тези на 84 техни връстници - в 8 ч. и 45 мин. Учениците в двете групи лягали да спят приблизително по едно и също време. През 2017 г. онези, чиито занятия започвали по-късно, спели с 34 минути по-дълго в денонощието, чувствали се по-бодри и успеваемостта им в училище била с 5 процента по-висока. Закъсненията им и пропуските в обучението им намалели.

Специалистите смятат, че ако учебните занятия са с още по-късен начален час, това ще донесе повече ползи на учениците.