Очаква се първата голяма стъпка в тази посока да се случи още в края на година, когато според слуховете Apple трябва да пусне в продажба първия iTV. Очакванията са телевизорът да бъде насочен основно към онлайн съдържанието, което ще позволи на потребителите сами да подредят програмата, пише "Монитор".

Но това ще е само една малка част от всичко, на което предстои да станем свидетели през следващите години. Вероятно най-радикалната промяна ще е изчезването на телевизионните канали. Консуматорските навици на зрителите значително ще се променят. Повечето ще гледат програми, които сами са избрали от видеотеки с неограничено съдържание, включително архивно. предаванията.

В малко по-далечен план очакванията са да разполагаме с екрани навсякъде около нас. Така през 2030 г. мониторите ще имат функция и на картини, огледала и др., като ще можем да гледаме видеосъдържание на почти всяка повърхност в дома си, смятат експертите от Cisco.

Друга значителна промяна ще бъдат персонализираните реклами. Гледайки сериал, зрителят ще може да кликне върху нещо, което вижда на екрана - напитка, мебел, вещ, дори дреха на някои от героите, и да си пусне рекламата му. Клиповете ще бъдат съобразени с данните за финансовото състояние и личните предпочитания на клиента, които той е предоставил.

Японски учени вече разработиха технология, чрез която телевизорът излъчва аромати, отговарящи на случващото се на екрана. С тази технология ще можем да усетим мириса на океана, докато героите във филма са на почивка на Хаваите, или уханието на прясно приготвеното ястие в кулинарно шоу.

Потребителите вече ще бъдат и по-ангажирани със случващото се на екрана. Те няма просто да седят и да гледат, а ще имат възможност да участват в това, което се случва пред очите им. Феновете ще могат например да дават предложения за продължението на филм в социалните мрежи.