"Dior" превърна исторически индийски монумент в модно дефиле
Френската модна къща е свързана със страната в Южна Азия от дълги години по линия на мумбайското ателие "Чанакя", което работи със занаятчии и жени в неравностойно положение
Луксозната мода на "Dior" се завърна вчера - този път непосредствено до известния исторически монумент "Портата на Индия" в Мумбай, предават световните информационни агенции.
Грандиозен декор превърна локацията, която се намира в близост до емблематичния хотел "The Taj Mahal Palace", в съчетание от цвят и елегантност, докато моделите се готвеха да покажат предварителната есенна колекция на бранда за 2023 година.
Пътеката беше украсена с традиционни индийски флорални мотиви, а музиката - фюжън ритми, беше изпълнена на живо. Индийското майсторство зае централно място в новата колекция на творческия директор на модната къща Мария Грация Киури.
Показани бяха копринени рокли, вечерни палта и поли, вдъхновени от традиционното сари, които препращаха към класически индийски силуети. От неутрални цветове, които едва доловимо преливаха към горско зелено, колекцията премина към ярки цветове и мотиви. Преобладаващ аксесоар бяха перлени огърлици.
"Лично исках да възхваля и покажа невероятните познания, които Индия предоставя на световната мода в областта на бродирането, майсторството на занаятчиите, които продължават да практикуват този занаят, и отдадеността на основателите на "Чанакя" на запазването на историята и културата на Индия, изобразени чрез всяка техника на бродиране", каза Киури в публикация в Instagram.
Френската модна къща "Dior" е свързана с Индия от дълги години по линия на мумбайското ателие "Чанакя", което работи със занаятчии и жени в неравностойно положение.
Модното ревю постави на фокус пазара на луксозна мода в Индия, в рамките на който известни западни модни марки като "Pierre Cardin", "Yves Saint Laurent" и "Valentino" също са представяли свои предишни колекции.
Индия, която в момента е петата по големина икономика в света, винаги е била известна със сложна бродерия, разкошен текстил и украшения. Благодарение на младата и амбициозна средна класа, която има лесен достъп до интернет, както и на нарастващия брой свръхбогаташи, индийските потребители бързо се превръщат в едни от най-важните купувачи на международни модни марки.
Освен това множество индийски дизайнери вече са отворили магазини в някои от световните модни столици като Ню Йорк и Дубай и дори показват свои колекции в рамките на международните седмици на модата.
Сред гостите на модното ревю бяха боливудски знаменитости като известните актриси Река, Сонам Капур Ахуджа и Анушка Шарма, предава БТА. Шоуто посетиха и западни знаменитости от индийски произход, сред които бяха Фрейда Пинто, актрисата Симон Ашли от сериала "Бриджъртън", ситаристката Анушка Шанкар, както и главният редактор на сп. "Vanity Fair" Радика Джоунс.