Тази учебна година учениците от втори, шести и осми клас ще учат по нови учебници, след като новият Закон за предучилищното и училищното образование заложи новите учебни програми да влизат в сила поетапно. По този начин се залага на една нова, съвременна философия на поднасяне на поднасяне на учебния материал в училищата.

"Това, което сме се опитали да направим, е учебният материал да бъде сведен до нещо, което можем да го определим като жизнен опит на ученика, т.е. да направим учебник, в който не да демонстрираме колко сме умни четиримата, които правихме учебника, а нещо, което да бъде разбираемо и от полза на учениците и на колегите", каза проф. д-р Стилиян Стоянов.

Той е преподавател в Югозападния университет "Неофит Рилски" и един от авторите на петте учебника по литература за осми клас, които бяха одобрени от МОН за учебната програма 2017-2018 година.

Стоянов разказа, че структурата на техния учебник предвижда обясняване на определена културна епоха, на определено произведение и след това отдолу стоят въпросите, предложенията за дискусии, за писане на есета.

"Мисля, че се получи - от една страна, стои нещо като минилекция, а от друга -  практически неща, които са повод за размисъл", коментира още Стоянов.

По думите му целта е била да направят учебника интердисциплинарен:

"Да се свърже литературата с изобразителното изкуство, със скулптурата, с музиката, с киното, ако щете и с компютърни игри".