Изследванията са направени от европейски учени на 54 малки италианчета и 40 французойчета, страдащи от дислексия, на възраст между 8 и 14 години. Те са установили два пъти по-добро разбиране на текста и с 20% по-висока скорост на четене когато разстоянието между буквите е по-голямо.

Според ръководителя на изследването Марко Дзордзи от катедрата по психология на университета в Падуа, тези резултати дават лесен и практичен начин за подобряване на четенето при деца с дислексия, без специално обучение.

Оказва се, че този метод действа добре и при деца, засегнати от тежка дислексия. Дислексията засяга тази част на мозъка, която отговаря за речта, съответно води до различия в начина, по който информацията се обработва. Дислексията е затруднение с лексиката, предимно при четене и писане. Около 20 % от хората имат подобни проблеми.