Преди по-малко от два месеца първият музикален клип на южнокорейския момичешки квартет "MAVE:" се разпространи скоростно в интернет, събирайки близо 20 милиона гледания в YouTube и създавайки предпоставки за потенциален глобален успех.

На пръв поглед бандата изглежда като всяка друга идолизирана кей-поп група. Разликата е, че момичешката формация съществува само виртуално. Четирите изпълнителки - Сю, Зина, Тайра и Марти, живеят в метавселената, а техните песни, танци, интервюта, и дори прическите им са създадени от уеб дизайнери и изкуствен интелект.

"Когато за пръв път видях групата, за мен беше малко объркващо да кажа дали това са хора или виртуални персонажи. Тъй като често използвам платформи за метавселена с моите приятели, смятам, че мога да стана техен фен", казва Хан Су-мин, 19-годишен младеж от Сеул.

Почти наподобяващите хора аватари на групата дават начална представа как вероятно ще се развие метавселената, когато южнокорейските развлекателна и технологична индустрия обединят усилията си в новосъздадената технология.

"MAVE:" е "текущ" проект за изследване на нови бизнес възможности и намиране на начини за заобикаляне на технологичните предизвикателства, казват създателите на групата от развлекателната компания "Metaverse Entertainment".

Концепцията не е нова в Южна Корея. През последните десетилетия страната вече е представяла виртуални изпълнители, но нито един от тях не успя да се наложи.

Оттогава обаче южнокорейската технология е постигнала голям напредък в създаването на виртуални герои. Благодарение на новите инструменти и изкуствения интелект, използвани от разработчиците за изпипването и на най-дребните детайли, изпълнителките от "МАVЕ:" изглеждат повече от реалистично.

С помощта на гласов генератор с изкуствен интелект момичетата говорят четири езика - корейски, английски, френски и индонезийски, предава БТА. Те обаче не могат да говорят в отговор на подкани и трябва да разчитат на скриптове, написани от хора.

Гласовете на групата, които звучат в дебютния сингъл "Pandora", и хореографията в музикалното видео са създадени от хора и обработени чрез технологии за улавяне на движението и 3D генериране на изображения в реално време.

Според експертите пандемията от Covid-19 е подпомогнала развитието на подобни виртуални персонажи, тъй като много кей-поп компании са се ориентирали към онлайн съдържание, за да задоволят нуждите на феновете, които си стоят у дома.

И макар виртуални формации като "MAVE:" да пълнят заглавията като новост, въпросите дали те могат да наподобят взаимодействието между истинските групи и техните легиони фенове остават.

Въпреки това създателите на групата и представителите на развлекателната индустрия са оптимистично настроени за нейния потенциал.

"Ерата на метавселената настъпва", казва продуцент от местна телевизия, която два пъти е излъчвала изпълнение на виртуалния момичешки квартет.