Коментари - ”Хамлет” на Явор Гърдев спечели пет награди ”Икар-2013” | life.dir.bg
назад

”Хамлет” на Явор Гърдев спечели пет награди ”Икар-2013”

"Хамлет" от Шекспир на Явор Гърдев в Народния театър "Иван Вазов" спечели пет награди "Икар-2013" - за режисура, за поддържаща мъжка роля - на Мариус Куркински, за сценография - на Никола Тороманов, Даниела Олег Ляхова и Венелин Шурелов, за майсторско техническо осъществяване.

Обратно в новината

Коментари - ”Хамлет” на Явор Гърдев спечели пет награди ”Икар-2013” | Лайф.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Преекспониран криворазбран "модернизъм" - това с Хамлет. Който не може да поставя класика - да не го прави. За останалите - адмирации.

"Хамлет" на Гърдев е ужасен - претенциозен ,гейски, снобарски, нездравословно дълъг, с астьори и актьрчета, които са попаднали там по роднинска линия. Едно травмиращо изпитание, което изглглежда като безкрайната инквизиция. И вскичко това го преживях лично .......Да, Мариус успя да прикове, но за кратко вниманието - просто човекът е талантлив.....

А защо всяка година едни и същи? Има-няма 3-4 режисьора, а актьорите са малко повече , които всяка годна се "въртят" ?Това ли българският театър? Няколко стотин театрали-колкото едно средно БГ-село, които на шуро-баджанашка основа си разпределят наградите? Любопитно е,че поне за "цялостен принцип" са разнообразно избрани,вярно понякога малко"нерде Ямбол, нерде Стамбул", сякаш да "замажат положението с другите награди"!!?!?!

Нали това е постановката с "голия Хамлет"? Театърът ни се изражда под бурни аплодисменти, в него вече нищо красиво и смислено няма място! 2/3 от посетените напоследък постановки предизвикват у мен само съжаление, понякога отвращение. Всички тези псевдо-награди насърчават само извратени и болни мозъци и убиват театъра окончателно!

Незнам защо винаги на такива награди печелят най-голямите извръщения на сцената.Това не е театър "Хамлет" е най-голямото недоразумение на Народния театър, и най-посредственото представления на Явор Гърдев, другите му пиеси са нива над "Хамлет".Актьорската игра е страхотна, но немисля че главния герой трябва да се играе от Леонид Йовчев, той е много талантлив но това не е роля за него.

Няма нищо по-хубаво от комерсиалния театър?! Име поне едно по-хубаво - любителският театър :-) Съкровено изпълнена любителска постановка е онова, което не бих заменил за най-най-професионална. С което не казвам, че не обичам професионалния театър и че ми лиспва качество на такъв театър в България. Най-често заменят актьорското умение с викове, тропаници и много вдигнат прах под прожекторите. Новаторският капацитет обаче най-вече се дължи на публиката, която напоследък става все по-долнопробна. Вероятно като операта през миналите векове трябва отново да се мине през замерването с домати и друга храна, за да се стигне до съвършенств :-)

Яворе, Яворе, прочети истината! Това сме ние - НАРОДЪТ! Твоите са само глупости, напъни и изкелиферчени търкаляния по сцената ! Не те ли е срам ?

Яворе, Яворе, прочети истината! Това сме ние - НАРОДЪТ! Твоите са само глупости, напъни и изкелиферчени търкаляния по сцената ! Не те ли е срам ?

КАКТО Е ТРЪГНАЛО ОТ 10-ТИНА ГОДИНИ, ЩЕ ИЗЛИЗАМЕ С ПЛАКАТИ ПРЕД ТЕАТРИТЕ ПРОТИВ НАГЛИ ФАНТАЗИИ И ШИЗОФРЕНИЧНИ СЦЕНКИ В ДАДЕНИЯ ТЕАТЪР !

Защо само подобни ,,изцепки" влизат в графата сериозно изкуство?За огромно съжаление театрите се напълниха с паранормални явления, извратеняци и психари.Наистина има нещо гнило...

Десет хейтъра плюят ли, плюят, изживяват се като социален коректив, а един - дори като самия Шекспир. Я се вземете в ръце, пуснете си последния сезон на "Под прикритие" и не се мъчете с театър.

Не може да има само авангарден театър.

Бих се радвал силно на авангарден театър, но такъв рядко може да се гледа в София. Посочените представления не са авнгард в никакъв случай, абсолютен мейнстийм са, разглеждани в светлината на световните тенденции. Възможно е обаче да идват малко в повече на българската публика, ние сме известни със своя консерватизъм, но все пак, съгласете се, че не може само Големанов да се поставя.

Балкански миш-маш, всичко в тенджерата. Комлексарска естетика , ала вижте ме колко съм нестандартен и модерен. Модерният прочит не е в дрешките и всичките му там атрибути на съвремието, интелигентният поглед към класиката е дълбоко преосмисляне на архетипа. И моля, изобщо не ми говорете за разни модерни прочити, това е просто измъкване и липса на аргументация. Ако ще всички да са голи, но да има защо...

И така се появи нова пиеса, написана от един измислен автор - "Убийството на Хамлет - принц датски".Добре написана в прослава на автора си. Той иска да изглежда скромен творец и поради тази причина шества триумфално под чуждо име - Шекспир.За поредната изява на постановката се направени промени - Хамлет танцува на пилон, вместо Адел пее Азиз, а наркопласьори раздават крек на публиката.Поклон пред теб, нов български Орфее, най-накрая ни убеди, че си по-велик от Шекспир , защото в това "нещо" няма и алюзия за първоизточника, и че си абсолютният модернист на нашето време - ти направи всичко възможно отвсякъде да ни ошашавиш. Усилията ти са увенчани с последния нещастен Икар. Що плаче Икар, бе?