"След като около 40 000 нови кина отвориха врати по света между 2005 г. и 2015 г., повечето от които в Китай, киносалонът има бъдеще" - се посочва в доклада на Жан-Мари Дюра, бивш генерален директор на съюза за киноразпространение UGC и специализиралата се в цифровите технологии фирма Ymagis.

"В контекста на нарастващата роля на цифровите технологии и социалните мрежи киносалонът трябва да поеме сериозни предизвикателства."

Първата промяна е свързана със завръщане на киносалоните в централната част на градовете в повечето страни по света, пишат от БТА. Независимо дали се помещават в сгради с характерна архитектура, проектирани от известни архитекти, или в бивши индустриални сгради, кината ще предлагат нови услуги, от продажба на храни в салона (тази практика вече не е новост в САЩ) и грижи за децата в специално обособени за целта пространства, до книжарници и барове, в които се сервира вино и се предлагат био продукти.

Включващите няколко киносалона мултиплекси ще запазят мястото си, но ще трябва да се разнообразят. Това ще бъде постигнато чрез лазерни прожекции, салони, посветени на виртуалната реалност, по-големи столове, които могат да се наклонят, програми с атрактивни алтернативи за младите хора, като състезания за геймъри.