Без задръствания, без бързане за следващото събитие, без места на предните редове, дори социално дистанцирани - Седмицата на модата в Милано за първи път досега се разгръща изцяло на компютърни екрани и в медийни платформи. Причината е, че постоянното възраждащият се коронавирус попари всички надежди дори за "шепа" физически шоута.

Луксът е в принудителен период на еволюция в този нов световен ред на следващи се една след друга карантини, когато на практика никой няма къде да отиде. На този фон многохилядна аудитория се стече в социалните медии, за да проследи как дизайнерите представят в Милано колекциите си мъжка мода за следващата зима.

В дигиталния си предварителен преглед, модна къща "Prada" в неделя представи нова анти-униформа, която говори за една различна близост във все по-стесняващите ни се кръгове - луксозни мъжки дълги гащи.

Първата колекция мъжка мода - плод на сътрудничеството между Миуча Прада и Раф Симънс, беше представена на моден подиум, обхождащ пространства, обвити в мека изкуствена кожа в лилаво, небесносиньо и алено, пише БТА. Кльощави мъже разхождаха по подиума плътно прилепнали гащеризони с десени, вдъхновени от графичната архитектура.

По думите на дизайнерите гащеризоните, носени според случая под големи палта, пуловери с V-образни деколтета или работни костюми, подчертават както човешкото тяло, така и свободата - елементи от основно значение за колекцията.

"В модата рядко се среща нещо толкова гъвкаво, притежаващо толкова различни аспекти. Само с една дреха можете да изразите толкова много неща, оставяйки отворени куп възможности", сподели Миуча Прада във видео разговор с международни студенти по мода.

Дизайнерката допълни, че все още новото им сътрудничество се основава на принципа: ако другият не хареса дадена идея, тя отпада. Или другият бива спечелен от идея, какъвто е нейният случай с дълго презираните ивици. "Мисля, че възможността да променя мнението си, е добра", каза Прада.

Шоуто, подобно на други, беше излъчено на голям екран в сърцето на търговския район на Милано. Градът и околностите му обаче се "потопиха" в поредното частично блокиране в неделя, поради което визуализациите привлякоха слабо внимание. За сметка на това липсващата енергия по улиците на Милано се пренесе в социалните мрежи.