"Това разкриване предизвика най-силното превантивно действие, постигано досега в САЩ", каза Марк Дредзе от университета "Джонс Хопкинс", цитиран от АФП.

Снимки на Шийн и семейството му >>

За изследването си учените са анализирали медийното отразяване и запитванията в Google в САЩ , съдържащи ХИВ, в часовете след съобщението на актьора. В интернет са направени около пет пъти повече запитвания, отколкото преди това, или около 2,75 милиона.

Запитванията за покупка на презервативи и изследвания за ХИВ са се увеличили съответно пет и половина пъти и 2 пъти, като са останали постоянни три дена. Само в Google news по темата са публикувани 6500 статии.

Броят на статиите в пресата, на телевизионните и радио информации се е увеличил 2,6 пъти спрямо средния. Името на актьора също е споменавано с 97 процента повече, пише БТА.