Изследователи от университета на Илинойс в Ърбана-Шампейн установили, че децата мислят и се обучават по-добре, когато са физически активни.

От известно време липсата на физическа активност е смятана за сериозна заплаха за общественото здравеопазване и е свързвана с риск от затлъстяване и сърдечносъдови болести.

В рамките на изследването 221 деца на възраст между 7 и 9 години били разделени на две групи. За едната група имало 9-месечна програма, включваща ежедневна двучасова физическа активност след учебните занимания. Информация за когнитивните функции на децата била събрана чрез резултатите от участието им в тестове и данните им от изследване с ядреномагнитен резонанс. Тя разкрива, че физически активните деца по-трудно губят концентрацията си и са с по-големи когнитивни способности.

Всъщност на 7-9-годишна възраст се извършват значими промени в мозъчните структури и функции. На тази възраст се наблюдава логично подобряване на когнитивните способности, но се оказва, че то е по-значимо у децата, следвали 9-месечната програма. Резултатите от изследването са публикувани в Pediatrics.