Това става ясно от изследване, публикувано в научния журнал "Протоколи на Американската академия на науките", предава Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Изследването е обхванало над 6000 души от четири страни - САЩ, Канада, Дания и Холандия. За целите му специалисти от Харвардския бизнес колеж са предоставили на участниците определена сума за период от две седмици. През първата седмица изследваните лица е трябвало да си купят нещо материално, например риза.

На следващата участниците е трябвало да похарчат парите за услуги, например поддържане на домакинството или поръчка на стоки онлайн, спестяващи им време, което могат да използват за самите себе си.

Изследователите са установили, че тестваните лица са били по-щастливи, когато са си осигурили повече свободно време, отколкото от материалната придобивка.

Предишно проучване е показало, че хората изпитват по-голямо щастие и когато харчат, за да помагат на околните, или за собствени приятни преживявания, например посещение на спа център.

"С пари може да се купи щастие, стига да са похарчени по правилен начин", казва Елизабет Дън от изследователския екип.