Според специалисти благоприятните продукти могат да се представят в няколко групи:

Плодове и зеленчуци – трябва да се хапват всеки ден заради съдържанието им на полезни вещества, минерали и антиоксиданти. Препоръчително е да се консумира на ден поне по един суров твърд зеленчук или плод, тъй като с дъвченето му се подобрява тонусът на локалните мускули и съответно кръвообращението в областта, което на свой ред се отразява благоприятно за извеждането на токсини и предотвратяването на възпалителни процеси в устната кухина.

Млечни продукти – за предпочитане е дневното меню да включва поне един нискомаслен млечен продукт и парче сирене, с които да се осигурят ценните за зъбите и костите калций и витамин D. Напълно обезмаслените варианти не са подходящи – мазнините в ниско количество спомагат усвояването на калция от костите и зъбите, припомнят от puls.bg.

Пълнозърнести храни
– овесените ядки, пълнозърнестият хляб и кафявият ориз също допринасят за приятната усмивка. Първо, този вид храни съдържат по-малко количество въглехидрати, които заради дейността на намиращите се в устата бактерии, оставят млечна киселина и плака, разрушаващи зъбния емайл. Също така изискват по-продължително дъвчене, което действа укрепващо на мускулите и благоприятно на здравето на венците, а от там отново и на зъбите.

Белтъчини – редовното хапване на пилешко, риба, яйца и варива през седмицата също допринася за правилното изграждане на зъбите.