С пронизващия си леденосин поглед, дрезгав глас и капризно изражение, русокосата дама е омагьосвала сърцата на мъжете и публиката. Името й се споменава в песен от филма "Евита" и в хита на Мадона "Vogue".

Младата актриса, наричана "Погледът" (The Look), успява да привлече вниманието на публиката още с първата си изява във филма на режисьора Хауърд Хоукс "Да имаш и да нямаш". Самата Бакол обяснява, че гледала по този начин, защото била ужасно уплашена: "До такава степен треперех от страх, че единственият начин да държа главата си стабилна беше като наведа брадичка почти до гърдите и вдигна очи нагоре".

Родена на 16 септември 1924 в Ню Йорк, Бети Джоан Пърски, както е истинското й име, е единствена дъщеря на еврейски имигранти от румъно-полски произход, роднини на бившия израелски президент Шимон Перес. Когато е на шест години родителите й се развеждат и тя остава да живее с майка си, секретарка, която "с огромната любов, която изпитваше към мен, успя да ме убеди, че мога да покоря света".

С издължения си силует, пищна коса и влудяваща класа тя най-напред покорява света на модата, появявайки се през 1943 г. на корицата на престижното модно списания "Харпърс Базар". Точно благодарение на тази снимка тя е забелязана от съпругата на режисьора Хауърд Хоукс, който предлага на 19-годишната красавица да сподели афиша на "Да имаш и да нямаш" с 44-годишния Хъмфри Богарт, вече голяма холивудска звезда. В този филм, облечена в дълга прилепнала черна рокля, тя пее с плътния си дрезгав глас "How little we know" пред Богарт, когото успява да омае, докато си запалва цигара.

Между Лорън Бакол и Хъмфри Богарт пламва любов от пръв поглед. Двамата се женят и остават една от най-бляскавите и легендарни холивудски двойки до смъртта на Богарт през 1957 година. Двойката има две деца, по-късно Бакол разказва, че по това време кариерата на съпруга й е била по-важна за нея от собствената й.

Актрисата има още едно дете от втория си съпруг Джейсън Робардс, с когото се развежда през 1969 година.

Друга от големите й роли е в "Как да се омъжиш за милионер" (1953 г.), в който филм Бакол си съперничи с другата фатална блондинка от онова време Мерилин Монро. Кариерата й продължава шейсет години, отвеждайки я на снимачните площадки на различни режисьори, като Сидни Лъмет ("Убийство в Ориент Експрес", 1974), Робърт Олтман ("Прет-а-порте", 1994) или Ларс фон Триер ("Догвил", 2003 и "Мандерлей", 2005).

През 2008 г. тя се появява в култовия телевизионен сериал "Семейство Сопрано". Лорън Бакол има доста изяви и на театралната сцена и по-специално в постановката на "Сладката птица на младостта" на Тенеси Уилямс.

Освен с изявите си на големия екран, Лорън Бакол е известна и с политическите си позиции, които споделя със съпруга си Хъмфри Богарт. Тя застава до него по време на протестите срещу маккартизма и осъжда включването в черния списък на режисьорите, заподозрени в комунизъм, станали известни като "Десетимата от Холивуд" ("Hollywood Ten").

Лорън Бакол ще бъде запомнена и с остроумието си, някои реплики, изречени от самата нея, са не по-малко известни от репликите й на екрана: "Живеем в епоха на посредственост", "Намерете ми някой интересен мъж, с който да вечерям, и ще бъда щастлива", "Една жена не представлява нищо, ако не е допълнена от мъж. Но къде да намериш мъж, истински, в днешно време?".

Бакол, която така и никога не получи "Оскар", с изключение на почетния, присъден й за цялостна кариера през 2009 година, отказваше да бъде легенда, настоявайки да живее в настоящето. "Не съм някоя, която е била, аз съм една, която ще бъде."

Вижте снимки на Лорън Скот >>