Това съобщават Франс прес и английският в. "Телеграф".

Съдебен състав в Лос Анджелис осъди Уилямс и Тик да платят 7,4 милиона долара, за това, че са използвали неправомерно песента на Марвин Гей от 1977 г. "Got to give it up" за своя планетарен хит "Вlurred Lines".

"Това е пирон в ковчега на замиращата музикална индустрия", коментира по този повод композиторът Грег Уелс, автор на хитове за Адел и Кейти Пери. Той изтъкна, че след произнасянето на присъдата много музиканти рискуват да застанат пред Темида само защото са се вдъхновили от своите кумири от миналото.

Всъщност спорът пред съда се водеше за записа на "Got to Give it Up" и за партитурата на парчето. Композиторът на Шакира Бъзбий изтъкна, че поради огромната продукция нерядко песните имат доста общи неща. Ако за всяко повторение ще се водят съдебни дела, няма са се стигне доникъде.

В повечето от случаите приликите имат случаен характер. Музиколожката Санди Уилбър, която свидетелства на процеса в полза на Фарел Уилямс и Робин Тик, припомни, че процесите за плагиатство станаха особено многобройни през последните две години. Това се дължи на кризата в музикалния сектор, чиито приходи се топят заради незаконното сваляне на хитове и албуми в интернет. "След тази присъда, композиторите плътно ще си затварят устата, когато ги попитат от кого се вдъхновяват!".

Междувременно Ройтерс информира, че Робин Тик и Фарел Уилямс възнамеряват да обжалват присъдата за плагиатство за 7,4 милиона долара. Те продължават да твърдят, че "Blurred Lines" си е оригинална тяхна песен, написана от самите тях, и че съдебният състав е бил убеден в противното от показанията на експерт, които не е трябвало да бъдат допуснат до делото. Те обясниха, че се основавали на запис на оригинала, а не на партитурата. Според тях само нотираната музика има право на авторска защита, а не записаната.
ИЗБРАНО